Mugpletter i fuge

Hej

Desværre har vi fået nogle mugpletter (sorte) i fugerne (lys grå) mellem fliserne, i vores næsten nye brusekabine.
Kan ikke fjerne dem hverken med Rodalon/Ajax eller andre midler, - findes der et godt råd til at fjerne sådanne????

Ps. der er selvfølgelig installeret udluftning nu!

Vh Julle icon7.gif
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
klorin - mange gange!

Lav en opløsning og hav den i en sprayflaske - giv kabinen en tur efter morgenbadet i en periode.
Og generelt - tør altid fliserne af med en svaber efter badet.

Mvh.

Jan R.
Problemmatikken skyldes fugt, så jeps udluftning og en tur med en svaber efter bad.

Jeg plejer at bruge Rodalon - tror ikke ajak er "stærkt" nok.

mvh

Søren
Ajax er det ikke bare guf for mug og skimmel, det er ammuniak som vel er et kvælstof.

Klorin er derimod anti benzin på bålet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Mug og skimmel (hvis det er det det er) kan også dræbes med en varmepistol. Men det fjerne naturligvis ikke misfarvningen... Det får bare "angrebet" til at stoppe så det ikke spreder sig yderligere (med mindre du naturligvis ikke gør noget ved dit fugtproblem).
Du kan også bruge eddige
Annonce
Vi har et hus fra 1930 med en relativ høj krybekælder med et meget koldt gulv. jeg var i viktualiekælderen for at slå hul og kikke ind - de viste sig at der var isoleret, men vi synes gulvet er koldt...

Vi har 4 udluftningskanaler i fodmuren. 2 på hver side af huset og de måler vel en ca 10x20xm (+/- en sjat...)

Hva siger I - skal vi lukke udluftningskanalerne i vintermånederne eller er risikoen for et råddent gulv for stor!?

Jeg kan se at det er ret udbredt at folk i gl. huse lukker de ventilationskanaler med flamingo ell lign. - Hvad gør I ???
Jeg lukker mine med flamingo om vinteren.
De SKAL bare åbnes igen til foråret.
Det er sådan set underordnet hvad du lukker med, men flamingo kan nemt skæres til sådan at de lige går lidt i spænd og derved er nemme at sætte i og fjerne.

Mvh Jesper
Tømrer

Fuck! jeg ville ha' startet en ny tråd.... aner ikke hvad der lige gik galt der!

Tak for dit svar Jesper, Tømrer - er det noget du har gjort i flere år uden "bivirkninger"?
Har ingen problemer.
Er begyndt at renovere et rum af gangen og når jeg brækker det gamle gulv og strøer op, er der ikke antydning af råd eller svamp.
Så jeg har absolut kun gode erfaringer....

Glemte lige : ja det har jeg gjort i 5 år nu.

Mvh Jesper
Tømrer

Hej igen

Tak for svar!

Jeg har såmen fået løst problemet i kraft af at jeg nu har fået etableret udluftning og ungerne er blevet lovet fradrag i ugepengene hvis de ikke bruger svaber efter badet wink (tror du selv på den Julle!).

Det var nu mere den skade der allerede er sket, nemlig de sorte pletter som har "ædt" sig ind i fugen som ikke kan komme af med de midler jeg har beskrevet.
Jeg víl prøve med en opløsning af Klorin, som jeg ikke har prøvet endnu!

Venlig hilsen
Julle
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis