Hjemmelavet program

Hej. Ville lige høre om der var nogle der kunne fortælle hvordan man laver (meget) enkle programmer. De skal fungere på samme måde som lommeregneren i windows. Skal fx lave et hvor jeg taster en temperatur ind i Celcius, trykker på en knap og så vil jeg få temperaturen i Fahrenheit.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
På forhånd tak.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Razols

Hej. Ville lige høre om der var nogle der kunne fortælle hvordan man laver (meget) enkle programmer. De skal fungere på samme måde som lommeregneren i windows. Skal fx lave et hvor jeg taster en temperatur ind i Celcius, trykker på en knap og så vil jeg få temperaturen i Fahrenheit.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
På forhånd tak.

Kender du noget til nogen som helst programmerings sprog?

Eller hvilke funktioner skal det præcis indeholde?

/Jacob
det er jo ikke svære end at lave formel i et rengneark

C DIVIDERET 5 GANGE 9 PLUS 32 = F

F minus 32 dividere 9 gange 5 = C
Et meget enkelt og letforståeligt programmeringssprog er Visual Basic i versionerne før .Net, dvs op til og med version 6.0, men det kræver, at du har Visual Studio til rådighed, og det er ikke gratis.

Andre sprog er Java og 'Visual Basic .Net', hvortil der kan fås gratis udviklingssoftware, men de er langt fra helt så simple at forstå, som det er tilfældet med det førstnævnte.

Der findes også gratis udviklingsprogrammer for andre versioner af Basic, men dem kender jeg ikke.
Problemet er jeg ikke kender meget til programmering. Men tænkte med alt det nymodens software der er nu om dage, må der da være noget som man kunne bruge uden at skulle have den helt store viden ang. programmering.
Jeg har alle formlerne stillet op i et regneark, men det ville være lidt federe med et "program". Det er ikke kun til omregning af temperatur, men en hel del andre formler / regneregler. (Ohms lov, Partialtryk, Boyles Lov, Charles Lov osv.)
Annonce
du får denneher - det tog 4 minutter at finde et eksempel - så kan du sikkert selv finde ud af resten efter et par minutter. Gem filen som f.eks. "procent.html" på dit skrivebord og åbn den med en browser.

Mogens
Det er så sproget javascript, der minder lidt om Java, der anvendes her, men det kræver, at man også behersker HTML, hvis man vil designe et ordentligt brugerinterface.
det var faktisk sådan noget i den retning jeg lurede på at lave. Men da jeg så "programkoden" eller hvad det nu engang hedder, tænkte jeg: Hva faen, Exel regneark er vel også ok"
Jeg fatter ikke en meter af hvordan det skal stilles op.
Findes der en "Programmering"(Hvad hedder det egentligt når man laver den slags) for dummies?
Anyway, 1000 tak for de mange gode svar.
jada - VBA for Dummies, Excel VBA Programming for Dummies osv. er ganske udmærkede. Bare husk at få en udgave som passer til din Excel-version.

Mogens
De seneste par gange, hvor jeg har haft behov for lidt "husmands-programmering" har jeg anvendt den Visual Basic som lå i Excel pakken. Sammen med div. hjælpe-tekster kan man komme rimeligt langt. Hvis du vil have en art "prototype" at starte med, så send mig en besked.
MEN hvis det "bare" er systematisering af formler - omregninger osv. så ville jeg bare lave det som formel i Excel, men det handler også om for mig om, at få løst opgaven nemmest og hurtigst muligt frem for at frembringe "et produkt".

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis