HJÆLP, jeg har væltet en væg!

Hejsa

Jeg er ny på lav-det-selv.

Må bare lige ud med det, Jeg er ved ombygge mit hus. Spærne ligge af på indermuren, har væltet halvdelen af en tværgående væg, så var det bare lige at jeg ikke var opmærksom på at der ligger en 4-4 bom på langs af huset som højest sandsynligt ligger af på den mur, jeg nu har væltetconfused. Det drejer sig om et stykke mur på ca 60 cm, resten af muren bær ikke andet end en papvæg.

Hmmm er det muligt at ligge en jerndrager op, hvem får man til det og skal jeg gå helt i panik .
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa... find en smed.. det var der jeg fik min.... og de satte den også op.... smile

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Det er lidt svært at forstå din beskrivelse, men hvis du har fjernet noget, der kan være udset til at understøtte andre dele af huset, så ville jeg være tæt på at gå i panik, og ville omgående kontakte en ingeniør, for at få foretaget en beregning af huset. Han vil også kunne angive hvilken dimension en evt. jerndrager skal have.

Er du for øvrigt sikker på, at den mur, som du har fjernet ikke indgår i afstivningen på tværs af huset?
Du kunne også understøtte det nødvendige med nogen soldater og give dig selv lidt tid til at tænke i.......

Den jerndrager, du havde tænkt skulle op, vil den blive synlig????

For hvis den bliver det, kan du overveje at bruge limtræ - det er både pænere og billigere

Det limtræ, jeg selv i tidernes morgen fik tilbud på - var ovenikøbet en mindre dimension end en evt. jerndrager (HEB'er)

......Giraffer er smukke.......
Sådan som jeg opfatter din beskrivelse ligger den 4x4 på undersiden af etage adskillelses delen af dit spær altså den du sætter dit loft op på og ligger så an på den 60cm væg du har fjernet?
For det første skal du se på hvad er det som den 4x4 understytter, er det under siden af spærne og hvis det ser sådanne ud er det lidt mærkeligt at det skulle værer nødvendigt 60cm fra hvor de er understøttet af indermuren. hvis den 4x4 er en kort længde der kun er der hvor du har fjernet din væg, vil jeg tro at den er lagt op for at afstive den lille væg du har fjernet da jeg opfatter den væg som en der står fridt ud i rummet (som en væg i en bruse niche)?
hvis det er tilfældet kan jeg ikke se at det skulle værer et problem at fjerne den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis