Vand på gulvet, når man . . . . .

Vi skal som før beskrevet ha gjort vores "ny" afhøvlet træ gulv, til at ligne et gammelt skibsdæk med mørke planker.

Tror vi vil bejdse det, men er stadig åben for alternativer smile

Har hørt at hvis vil bejdse skal gulvet gøres vådt forinden, men hvormeget vand taler vi om ?
Det er gamle tørre planker.

Sidste gang jeg bejdsede gulvet fugtede vi ikke gulvene, og da skulle man virkelig passe på ikke at givet noget 2 gange oven i hinanden....Det blev næsten helt sort.....
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen der kan hjælpe med spørgsmålet ?
Hej

Jeg har også hørt, at man skal give træet vand inden bejdsning. Jeg var selv i tvivl (har bejdset en reol, borde og stole) og jeg må give "rådet" ret. Det skal fugtes ret godt igennem. Der skal nærmest ligge vand ovenpå, men jeg tvivler bare på at et gulv har godt af det. Umiddelbart ville jeg sørge for at det er fugtet godt igennem dvs. til det næsten ikke kan suge mere og så give det bejdsen. Så har det stadig mulighed for at trænge ned i træet, når det tørrer.

Et godt råd fra mig, selvom det er besværligt er; det blandingsforhold der står på bøtten/æsken/brevet dobler/tripler du op med vand/sprit (alt efter hvad det er for en bejdse. og så er det bare igang, med den meget fortyndede udgave og give det MANGE gange istedet for een gang. på denne måde når du i længden et bedre resultat og det er nemmere at stoppe, når det opnår den ønskede farve. brug en malerrulle i samme bredde som et gulvbrædt og arbejd i årernes retning. Tag evt et gulvbrædt ad gangen, så undgår du også at køre for meget oveni hinanden. :p

-Dutseluts
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også