Fejlkodelæser er det noget der virker????

Hej med jer

Jeg har flere steder set, at der reklameres med fejlkodelæsere til biler.

Hvor meget kan de????

Hvordan bruger man dem?

Til hvilke opgaver er de bedst egnet?

Har set at prisen starter fra ca 400kr og ender på 15-2000kr. (der er sikkert nogen der meget dyrere)
Det er jo ikke så galt, hvis de inden for kort tid kan fejlfindeconfused og lokalisere problemet. biggrin

Ved nogen herinde hvilken fejlkodelæser, der kan anvendes til en Skoda felicia fra 97 1.6L.
Måske er det overkill, med en fejlkodelæser til sådanne en model. Derimod hvis den kan spare en for, at stå med en lommelygte i 3 timer på en mørk parkeringsplads. Hvorefter man stadig ikke er sikker på, hvad der er galt. Syntes jeg, at de penge til en fejlkodelæser er givet godt ud.

Håber i kan hjælpe mig
På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Spørgsmålet er, om du kan finde noget der passer til din Skoda, og hvor mange fejlkoder osv. ECU´en i din bil i virkeligheden er i stand til at lagre.
Fra omkring 2000 kom der nogle fælles standarder til stik-typer til fejlkode læsere OBEC osv., men selv i dag findes der flere forskellige typer.
Man bruger dem til at aflæse fejl som er opdaget og lagret af ECU´en ( Bilen styrecomputer ). Så kan fejlen aflæses, og ECU´en nulstilles - altså alle fejlkoder slettes. Mange biler har en "engine check light" eller lignende som lyser, når der er sat en kode - og fejllæseren kan så udover at aflæse fejlen, få lampen slukket igen.
Jeg har en Toyota fra 1991 som detekterer op til 90 forskellige fejl som lagres i ECU´en og kan aflæses ved en simpel lusning af 2 stik i diagnosestikket i motorrummet.
Men hvordan din Skoda er, ved jeg ikke.
Men tag en Google på problemet - jeg ved der findes en dansk hjemmeside med en masse information, hvor man bla. kan indtaste sit eget bilmærke og model og se, hvad der findes af muligheder.
Ikke megen hjælp - men afgivet efter bedste evne.
Med venlig hilsen
Vangsoe

Vangsoe
jo fejlkode læsere er en smart opfindelse man får fejlen vist som en p kode så har man en liste med alle koderne de leveres enheden
men man skal nu ikke tro alle problemer så er løst vi hører tit at man har fået læst fejl ud og der er ingen fejl men bilen kører alige vel ikke godt nok
det man gør når når man får en kode der henviser til en komponent=aktivator
så skal den udmåles hvis der er fejl her udskiftes komponenten og fejl sletes
men ofte er det andre ting der forvirer systemet vakumslanger er ofte noget der er mange fejl på europæriske biler har ofte fejl ved stik forbindelser
værksteds testere er meget dyre men så kan man også teste nogle komponenter via obd stikket og ved hjælp at autodata programmer sammer holde dataerne med det man måller
men den gamle metode med vakum meter og en kompresions test er altid en god måde at chekke motorens tilstand på man kan få alverdens fejl på sin tester hvis en cylinder haleter bare lille smulle
vedr testere så bruger vw audi skoda seat alle med samme sprog
biggrin biggrin biggrin Takker mange gange for jeres svar, det skabte mere klarhed over emnet.rolleyes
Jeg mener at programmet hedder VAGCOM eller ligende.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis