Tønde til afbrænding af haveaffald

Hvor finder jeg en gammel olietønde til afbrænding af haveaffald.
Findes der bedre alternativer.
Håber I kan hjælpe mig.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har selv en olietønde med et hul nederst på tønden. Min erfaring er at der bliver lavet et kraftigt sug, der gør at der bliver "kaster" gløder langt op i luften. Det er er problem, da det ikke skal blæse meget før gløderne er på vej det forkerte sted hen. Vi har istedet lavet et lille bålsted (ovenpå en gammel stub), som vi bruger til at afbrænde haveaffald på. Det fungerer fint, og er efter min mening ufarligt i forhold til tønden. Og så er et bålsted jo også mere hyggeligt..sommeren bliver lidt længere når man kan sidde foran et bål. Så skal du bare købe en guitar og en lilla ble til konen smile

Hvis du stadig gerne vil have en olietønde, kan jeg skaffe en ny afbrændingstønde til ca. 200 kr.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 26-06-2002).]
Ja, der findes bedre alternativer. Mine to naboer ynder at brænde haveaffald af på denne måde og det er en pestilens. Mange steder er det også ulovligt. Hvis man har lidt plads kan man i stedet kompostere affaldet, evt efter en tur gennem en kværn. Ellers kan man jo aflevere det på genbrugspladsen i sin kommune - nogle kommune henter det endda.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nå men jeg vil svare på dir primære spørgsmål. Prøv på en maskinstaion (dem der reparerer landbrugsmaskiner).

Hilsen en Tønde bruger.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej
tønde til afbrænding,--- ja den kan du da vist få gratis hos snartsagt hvert et autoværksted.det får jeg da.
med en stiksav saver du toppladen af,lang savklinge, og så saver du en åbning forneden
passende til at få en skovl ind for at fjerne aske, men det kan vare flere dage inden gløder er udslukt.
visse steder er det forbudt i byer,medens det er tilladt på landet,begrænset af sommermånederne.
mvh
henning olesen

hning
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis