Nye kviste

Hej folkens

Jeg har modtaget et fornuftigt tilbud fra "Quattro Færdigkvist" på 3 nye kviste til erstatning af de 3 gamle. Så langt så godt.

Herefter har jeg indhentet (foreløbigt 1) tilbud på selve montagen, og er mildt sagt blevet overrasket over prisen, der udgør et større beløb end selve kvistene, doh...

Er der nogle der har gode erfaringer med selv at montere færdigkviste eller måske kender til montører der ikke skal have 3mdrs løn på 2 dage?

/Jax

Mvh Jax
Hej folkens Jeg har modtaget et fornuftigt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra JAX

Her lidt lovet opfølgning. Billeder af kviste og montage: http://www.box.net/shared/kpt58quoso
Vi har været pænt heldige med vejret den sidste måneds tid rolleyes

Det tog en 1½ time fra kranen kom til den kørte igen. Havde én tømrer på i 4 dage, hvor jeg selv gik til hånde 2 af dagene mht. finisharbejde. Denne del kostede 14k (lidt mindre end 85k som en eller bandit mente det skulle koste). Samlet projektpris 110k med det hele. Jeg synes at det er blevet helt suverænt! Som prikken over i'et fik jeg også smidt et tophængt velux vindue i tagfladen her i pinsen. Velux er sgu pærenemt, men hold da kæft hvor er vejledningerne dog ringe. Der er et TOMANDSJOB at sætte selve vinduet i rammen, uanset om den glade tegne-seriemand ser ud til at klare det med snuptag,

Nu skal jeg for alvor igang med indmaden af 1. salen


Samlet pris på 110K og hvis arbejdslønnen var 14K - så var det da en rimelig høj stykpris for de kviste - eller er der noget jeg har misset?

/J
Korrekt, ikke nogen foræringspris samlet. Der var bl.a. også lidt ekstra udgifter til rygningskit osv. Iøvrigt er 2 af de 3 kviste jo med 3fag, så det har jo også skubbet prisen lidt op...

Jeg pointerer blot at det blev billigere end hvis jeg bare havde taget det første og bedste bud fra en tilfældig tømrer. Indhent altid flere tilbud.

Kvistene er noget dyrere end hvis de var blevet bygget på stedet, men jeg bilder mig selv ind at den kvalitet jeg har fået via færdigkviste er bedre end det jeg havde fået ved at overlade det til en tømer/blikkenslager.....
Ved færdigkviste var det i hvertfald nemmere at se hvilket færdig resultat der kom ud af det, da der er masser af referencer på producentens hjemmeside.

Mvh Jax
Det var da også noget af en kran du har fået frem, men kan godt se at med elledninger imellem og så over på den anden side af huset, skal der noget til.

Jeg byggede for nogle år siden selv en kvist på mit hus. Det er noget af et arbejde, og så uden ordentligt stillads!
Alene måltagningen er ikke bare lige, når det skal passe som en færdigbygget enhed.

Mon ikke det var pengene værd!?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo kranen var måske lidt overkill - men det ville sgu være surt hvis man lige stod og manglede 1m rækkevidde. Den store kran kostede ikke ret meget mere end modellen mindre.

Havde godt overvejet selv at gå i krig med kvistene fra bunden, men jeg mener man skal vælge sine kampe med omhu - specielt når der nu er masser af andre projekter at tage sig af.

Sjovt du nævner måltagningen - natten inden montage sov jeg rundt regnet 2 timer, lå og vendte og drejede mig, og var urolig for om det indvendige kvistloft nu passede med udvekslingsbjælkerne.... Det passede gudskelov som Hans i Grethe - det ville nu også se dumt ud hvis halvdelen af bjælken strittede ud ved sammenføjningen mellem kvistloft og skråvæg....

Mvh Jax
Måltagning er en af mine allersvageste kompetancer! :-)
Desværre ser jeg, at også andre, herunder statsautoriserede, ufejlbarlige superhåndværkere undertiden også lader katten løbe med målet :-(

Jeg går ud fra at kvistfirmaet selv foretog opmålingen? Så du i grunden ikke havde den store grund til ængstelse? eller kan du også komme i svær tvivl.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo måltagning lod overlod jeg også til kvistfirmaet. Syntes det ville være tosset at spare de 2000kr i sikkerhed når man nu er ude og bruge over 100.000 alligevel.

Lille detalje: Da jeg havde produktionstegningerne til gennemsyn havde firmaet "glemt" at fjerne standard noten om at alle mål var på kundens ansvar. Det var jo netop det jeg havde betalt mig fra - så det blev rettet for at holde fuldstændig klare linjer omkring ansvarsfordelingen.

Selvom det ikke ville have være mit ansvar, så, ville det nu være surt at skulle stå med "åbent hus" i flere uger før evt. nye kviste blev produceret i tilfælde af fejlopmåling.

Jeg sov ihvertfald godt natten efter montage wink

Mvh Jax
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis