Palmer i haven???

Hej

Kan nogen fortælle mig, om det er muligt at plante en phönix-palme udenfor, uden den visner ved vintertid???

Vh

Tin@
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være fagmand mener jeg, at det kan man ikke. Den kræver helt andre forhold end dem vi har i DK. Det er en palme og ikke en vinterplante. Den bliver brun og slatten når det bliver koldt og rådner langsomt.

Vi har prøvet det engang, og det gik ret dårligt, men jeg havde nok håbet om, at troen eller ønsker kan flytte bjerge.

Men for at "nasse" lidt på dit spørgsmål, hvad kan man så plante i sine krukker, som ikke skal skiftes hvert år, og som ser godt ud?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Tak for din hjælp -nu bliver palmen inde, den er nemlig ret flot.

Ang. planter i krukker, som ikke skal skiftes hver år... Jeg har plantet et lille piletræ i en krukke!! Fandt det i Fakta (Ups...det er ikke ment som reklame:-)), til en flad 50'er. I en anden krukke, plantede jeg nogle planter, som stod i haven, men som pga. terasse-udvidning, måtte graves op. Hvad de hedder aner jeg ikke - kun at den ene er en sankthans urt. I en 3. krukke har jeg plantet noget siv lignende græs. Det er ikke elefantgræs, men hvistnok i familie med sådan noget. Det er lange (1 meter -ligenu) tynde blade, som også kommes i blomsterbuketter fra blomsterhandleren, når man høber en buket. Den skal klippes ned hver forår og bliver større og større for hver klipning - den er virkelig dekorativ i en høj krukke.

Det var hvad jeg ligenu kunne hjælpe med :-) - håber det nyttede.

Vh
Tina
Hej Tina.

Tak for tipsene - som er modtaget med kyshånd. Det med siv lignende græs lyder spændende og må blive meget dekorativt i en krukke.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Beklager det sene tidspunkt for indlæg - er lige ankommet.
Palmer i DK - jo, det er muligt Hørpalmen.
Købes i Botanisk Haves plantesalg i København.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis