Indbygnings-spots

Jeg har planer om at sætte indbygnings-spots op i mit loft i entrèen. Problemet er, at de skal sidde oppe i selve isoleringen, og det må de jo reelt ikke. Men er det muligt, hvis jeg laver et rør, der er lidt større end indbygnings-spotten, så isoleringen ikke får varme? Og hvis, hvor meget større skal røret så være?

Kan man få indbygnings-spots uden transformeren? Den er ikke så køn at have hængende i loftet.
Jeg har planer om at sætte indbygnings-spots op i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra www.spotvvs.dk

Pærenemt, du sløjfer fra den ene til den anden smile

Se her: http://www.daxtor.dk/Monteringsvejledning%20F-HAT.pdf

Du har ved et loftudtag ? derfra fører du dit kabet først til den ene spot, og videre til den anden osv

Venlig hilsen

Ja det er jeg med på. Men bliver der ikke en samling fra loftudtaget og så til den første spot? Og må den være der? Og er det kun sådan noget som samlemuffer der ikke må være skjult?
Godt spørgsmål, jeg har lært at det er max 25 watt

Så jeg er blevet i tvivl, men det kan vi da undersøge hos daxtor

Venlig hilsen

Klaus
Mit projekt er tilsydenladende skudt i sænk. Jeg fik lige kigget på hvor meget den fylder i højden, indbygningsdåsen. Jeg har 115mm, og den skal bruge 132mm.
Sådan noget p.s!
Nogen der har prøvet disse led spots.
Er de til noget, lyser de ordentligt. Hvis de lyser som en diode cykellygte * 60 er det jo ok.

http://halogen-belysning.dk/pl/LED_Diode_halogenpære_230_volt_GU_10_493.aspx

Der er vel ikke krav til dåser med GU10 ledspots, da de vel ikke bliver varme.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Annonce
Jeg har lige købt nogle indbygningsspots hvor sikkerhedshøjden over spotsene kun er 40 mm. Jeg smed nogle lerkrukker oven på spotsene så isoleringen ikke kan røre ved dem.

Måske var det en løsning for dig.
Citat fra DAK201

Jeg har lige købt nogle indbygningsspots hvor sikkerhedshøjden over spotsene kun er 40 mm. Jeg smed nogle lerkrukker oven på spotsene så isoleringen ikke kan røre ved dem.

Måske var det en løsning for dig.

Hej

Tror jeg vælger den anden måde, må bare finde en løsning på det. Men tak for tippet.
Citat fra PeterR

Nogen der har prøvet disse led spots.
Er de til noget, lyser de ordentligt. Hvis de lyser som en diode cykellygte * 60 er det jo ok.

http://halogen-belysning.dk/pl/LED_Diode_halogenpære_230_volt_GU_10_493.aspx

Der er vel ikke krav til dåser med GU10 ledspots, da de vel ikke bliver varme.

Jeg kunne ikke forestille mig at det er lovligt, det er rigtigt at diodepærerne ikke udvikler nogen varme af betydning, så ingen fare der. Men den dag du sælger huset, og den nye ejer vil have en halogenpære i ved han jo ikke at der ikke er bagdåser, og så er der jo et problem

Det var bare min vurdering wink

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis