vvs værktøj

Jeg skal have monteret et Vola håndvask batteri, men den møtrik der skal skrues fast oppe under vasken sidder et meget besværligt sted. sad

Jeg mindes at have set en form for fastnøgle , som var slidset op (så den kan komme ind over rørerne) og bukket 2 gange, således at man kan skrue i et hul, hvor en alm fastnøgle ikke kan komme. Jeg har ikke lige fået taget må, men jeg tror det er omkring NV 40-42 mm

Er der nogle der kender til denne nøgle, søger et navn på den, og meget gerne et link til en forhandler

Venlig hilsen

Klaus
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra vvsmartin

HEj den du leder efter hedder
SERVANTEHANETANG
kan ikke lige finde vvsnummert på den men får det lige ved bd i morgen


Tusend tak, det er præcis den, jeg har fundet vvs nr. 861282120

Venlig hilsen

Klaus
Den var for stor, ØV ØV

Hvad fanden gør man så? Servantehanetangen fylder ikke meget , men i den lille lortevask er der ikke meget plads

Venlig hilsen

Klaus
hej

nu ved jeg ikke hvad for en model du har fået fat i men f.eks ridgids er meget stor og klosset men der findes andre modeler bla en der er ud formet som en almendelig spids tang men er nu ret sikker på igen af disse kan købes længer så prøv en lokal smed der vil du med sikkerhed ku låne en..

mvh steffens..
Annonce
Ja det er ridgids jeg har købt, og ja kæberne er meget klosede og fylder meget sad

Hvis du støder på et sted hvor man kan købe andre modeller/mærker så må du gerne lige give besked smile

Venlig hilsen

Klaus
tænkte det nok for mig bekendt er det os den eneste model man stadig ka købe har i hvert fald ik set andre tro du må på låne markede desværre eller fremstille en selv..

steffens
ØV, ØV, og atter ØV

Nå, men tak for info jeg må nok være kreativ

Venlig hilsen

Klaus
Hej Klaus

Så hedder det en billig fastnøgle hvor du skærer håndtaget af.
Svejse en forlænger til topnøgle på.
De fleste har en gammle forlænger liggende fra et gammelt sæt.

Jeg har lavet flere stykker værktøj efter den formel, da der ikke lige ligger en butik rundt om hjørnet ude på søen.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej
For mange år siden lavede Ifö et toilet, der hed Carezza.
Fint toilet, men en rigtig lorteleg at skifte svømmerventil på fordi den sad på en facon, som gjorde, at man skulle have et specialværktøj til omløberen ved af- og på montering.
Dette værktøj lavede man på en time på værkstedet ved at tage et stykke 22 mm kobberrør og banke/forme en 6-kant over en original omløber. Røret skulle være langt nok til at nå ud over enden af tilslutningsrøret og samtidig plads til et hul, så man kunne sætte en skruetrækker i (lidt i stil med tværstangen på servantehanetangen).
Ideen er, find et kobberrør eller andet tyndvægget rør, der næsten passer i diameter og lav et værktøj til dit problem.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis