Mazda mekaniker/hjælp søges til bagbremser

Hejsa.

Jeg skal have lavet de bagerste skivebremser på min Mazda 628 1.8 GE Sedan ´92.

Jeg er stødt ind i flg. problemer:

1. Jeg har løsnet den øverste "bolt" i kaliberen og kan så vippe den bagud så jeg har fri adgang til at skifte klodser.
Men jeg kan IKKE pille kaliberen af den "arm" som den sidde og vipper på.
Skal man ikke kunne det???
Jeg mener at man kalder den type for "flydende" bremser.

Det kan man da på de forreste bremser og man kan osse bevæge kaliberen frit frem og tilbage foran på den "arm"
Men det kan jeg ikke bagpå.

2.
Jeg har fundet ud af, at for at presse bremsestemplet tilbage,så de nye klodser kan være der,at man skal løsne en bolt på bagsiden af kaliberen og nede i et hulrum sidder der en "unbrakobolt" som hvis man skruer ud,så kan man presse stemplet tilbage.Den har noget forbindelse til håndbremsen.
Men jeg kan IKKE få stemplet helt tilbage selvom jeg har pillet den "unbrakobolt" helt ud.

Skal man kunne få stemplet helt plant med kaliberen?

3. Hvis det hele er samlet korrekt,skal man så justere noget med håndbremsen eller er det selvjusterende også mht bremsestemplet ??
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja caliberen skal kunne glide på bolten det er en umrrakkobolt der er skruet ind i selve bremse sadlen den kan drille rigtig meget evt en lille svejse tang kan den skrues ud så du kan få caliberen helt af og få den trukket ud op poleret så den kan glide igen der skal nok bruges noget varme og noget vd 40 til varme brug en hårtører den brænder ikke så let noget istykker
2 samtidig med du trykker på stemplet skal du dreje det ind
3 når du har fået det samlet så træder du på bremse pedalen nogle gange
sørg for at håndbrems armen går helt tilbage til stop spænd umbrako bolten til hjulet blokerer og løsen igen til hjulet lige nøgagtig løber fri
Ok tak for hjælpen.Det prøver jeg.

Jeg synes dog ikke at den "arm" som kaliberen sider på,ligner en bolt men mere en fast del.
Men jeg prøver at studere det nærmere.

Men hvordan drejer jeg stemplet samtidigt med at jeg trykker??

Skal håndbremsearmen kunne "smække" tilbage eller skal den gå lidt stramt?
Der sidder en fjeder på som skal trykke den tilbage.
tryk og drej samtidigt det plejer at kunne gøres med lit håndkraft
bremse armen skal gå rigeligt nemt tilbage noget vd 40 og noget masage plejer at hjælpe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis