Fiat Punto 1996, blæseren er helt død

Hejsa. Håber jeg kan få noget hjælp her. Jeg er kvinde og har meget lidt forstand på biler.

Mit problem er, at ventilatoren/blæseren overhovedet ikke kører, når jeg tænder for den. Har tjekket sikringerne i boksen under rattet og de var ok. Hvad kan jeg så mere selv tjekke? Det ville jo være dejligt, om det var noget, jeg selv kunne lave, så jeg ikke skal til at have bilen på værksted.

På forhånd tak!

Mvh
May-Britt
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er alle 4 hastigheder forsvundet på en gang
det er sikring nr 7 der er til varmeblæseren og på 20 amp prøv at trække den og se om den har været varm
Ja, alle trin røg på én gang. Dvs. jeg opdagede først, at blæseren ikke virkede, da jeg startede bilen og skulle tænde for den. Så virkede den bare ikke som den plejer. Der er overhovedet ingen liv i den.

Jeg har tjekket (udskiftet) sikringen, som du nævner og der er stadig ikke liv. Hmmm hvad mon jeg så kan forsøge?
ja så er vi ovre idet lidt mere tekniske så skal man til varmeblæseren for at måle om der kommer strøm til for at afgøre om det er kontakten eller blæseren den sider i højre sidesat op for an hanskerummet over filtafdækningen nede ved føderne
Må prøve at se, om vi kan finde ud af det.

Noget andet - ved ikke om det har spor med det at gøre. Men bilen har haft det med at "et eller andet" har tappet for strøm, når den holdt stille. Eller vi har det på fornemmelsen.

Jeg har ladet batteriet helt op efter bilen ikke ville starte. Og jeg har tjekket det flere gange siden og der er stadig fuld strøm på. Og dette er ændret siden blæseren ikke virker mere.

Det kan godt være, at det jeg skriver er "langt ude", men KAN der være en sammenhæng med det med blæseren, der ikke virker nu - og at batteriet nu ikke bliver tappet for strøm?
Hej May-Britt,
Ved godt, at det er længe siden, du havde dit problem, men nu står jeg i samme situation. Fandt du nogensinde en simpel løsning på dit problem?
mvh
Jørgen

JørgenLux
Hej - Er der nogen her på siden, der har fundet de vise sten mht den døde blæser. Da min gik død, virkede den i to kortere perioder, det er nu ca et halvt år siden og i juni måned besluttede den sig for at virke i 14 dage, men så var det også sket. Vil rigtig gerne høre om der er nogen der har fundet en forklaring og det er ikke sikringen.

Mvh Linda

Linda1960
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis