Kølerventilatoren kører ikke...

Hej

Jeg har lige købt ny, brugt bil. Jeg har haft den i 14 dage og jeg har endnu ikke oplevet at køleren har sat igang efter jeg har slukket bilen. Nu er det godt nok lidt køligt i vejret, så jeg tænker at det måske slet ikke er nødvendigt for køleren at køre når det er så koldt..

Men hvordan finder jeg ud af om ventilatoren er stået af eller om det bare er fordi motoren ikke bliver for varm?

På forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad er det for en bil-model-motor-årgang ? cool

i vinterperioden kører køleblæseren på min kun MEGET sjældent.

det eneste tidspunkt jeg egentlig kan lokke den til at køre er efter en god lang tur hvor bilen er gennemvarm, og den efterfølgende får lov til at tøffe i tomgang.

så det er nok den nemmeste måde at finde ud af om din termostat kontakt og køleblæser fungere.

god lang køretur hvor bilen er blevet gennemvarm, og efterfølgende tomgang til den starter.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej

Det er en Seat Cordoba 1.6 fra '94. I går kørte jeg 70 km på motorvej, og det resulterede ikke i at den startede. Temperaturviseren på instrumentbrættet kom dog heller ikke længere op end 25% fra 0-stillingen.

det lyder ikke godt er der ikke tal på varmemåleren bør ligge på ca 80 grader under kørsel blæseren starter ved ca 90 til 95 grader
hvis ikke er ca 80 grader forvirre det din motorstyring og bruger lidt for meget benzin
Det kan også være en termostat der står åben hele tiden(defekt termostat) så bliver vandet ikke så varmt som normalt også starter blæseren ikke.

Hvordan er varmen i bilen?

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
På min bil starter blæseren efter ca 2-3 minutter i tomgang efter en tur på f.eks en 10 km i 2-3 plus grader.. Varmemåleren går ikke ret langt op.. Varmen fejler ikke noget. Blæseren starter også i frostvejr.. Ved tomgang over 5 minut.
Annonce
hej billito er det ikke japaner bil du har
Eksmek:

Jo, en Sunny og en Primera.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis