gløderør hiace,8-95

biggrin Hej
Er der nogen der kan hjælpe??.
Har problemmer med mine gløderør på toyota hiace, år, 8-95, ny model
jeg har været hos autobremsens, mekanikker og skulle have skiftet rørene
men han skiftede kun de 2 rør, det bagerste rør kunne han ikke få op,
og det midterste rør, knækkede øverste bøsning på så der kun sidder et metalstykke på gevindet som har forbindelse til den strømførende metalskinne
Er der nogen der har en fidus, til at få løsnet de rør.?
Den kan starte nu men altså kun med 2 rør, og den er begyndt at ose igen
ved opstart...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det rør altså bagerste burde kunne tages hvis det kan drejes rundt med ved prøve med at lade noget vd 40 trække ned ved gevindet når det så højt oppe som du kan få det op det knækkede???? prøv ikke at bore det op med en håndboremaskine det kan ødelægge toppen hvis man rammer gevindet i toppen og spænd aldrig gløderør/tændrør fast i en varm motor det knækkede rør der kan måske svejses møtrik fast irøret men det er et prosjekt
det rør altså bagerste burde kunne tages hvis det kan drejes rundt med ved prøve med at lade noget vd 40 trække ned ved gevindet når det så højt oppe som du kan få det op det knækkede???? prøv ikke at bore det op med en håndboremaskine det kan ødelægge toppen hvis man rammer gevindet i toppen og spænd aldrig gløderør/tændrør fast i en varm motor det knækkede rør der kan måske svejses møtrik fast irøret men det er et prosjekt
Citat fra fatboy

biggrin Hej

Er der nogen der kan hjælpe??.
Har problemmer med mine gløderør på toyota hiace, år, 8-95, ny model
jeg har været hos autobremsens, mekanikker og skulle have skiftet rørene
men han skiftede kun de 2 rør, det bagerste rør kunne han ikke få op,
og det midterste rør, knækkede øverste bøsning på så der kun sidder et metalstykke på gevindet som har forbindelse til den strømførende metalskinne
Er der nogen der har en fidus, til at få løsnet de rør.?
Den kan starte nu men altså kun med 2 rør, og den er begyndt at ose igen

ved opstart...

Ikke for at gøre dig ked af det! men arbejder selv på autoværksted, hvor vi sidste år løb ind i samme problem, måtte tage topstykket af motoren, men selv dette hjalp ikke, sendte topstykket til specialfirma, som også måtte give op, hvorefter vi for egen regning måtte give kunden et nyt topstykke, pris inkl. arbejdsløn ca 9000,- så godfornøjelse.

Hej eksmek.

det var en super ide med at lade wd 40 sidde og sutte, i en 10 minutters tid og så give den lidt med topnøglen igen (løsne den) og igen wd-40 det lykkedes og jeg fik skiftet, ikke uden angstens sved og rystende hænder for må dog indrømme at jeg tog hårdere fat på hende end jeg plejede. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis