granit fliser på trægulv

Jeg har et 22 mm spånplade gulv med en ukendt afstand mellem strøerne.

Oven på gulvet er der sømmet en træfiber plade på 3 mm med forskudte samlinger.

Oven på denne er der limet et laminat gulv i flise format (små stykker limet sammen).

Jeg kunne godt tænke mig at lægge et granit flise gulv oven på denne men er lidt bekymret for om det vil holde.

Gulvet er død solidt. Har prøvet 2 mennesker at hoppe forskellige steder med cd covers på højkant uden at de har flyttet sig/faldet.

Hvad syntes i ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet noget lignende, uden problemer, men hvis du har loftshøjde nok, kunne du måske lægge en 12 mm gipsfiberplade, for at være nogenlunde sikker.
Jeg fugede så med siliconefuge, for at undgå evt. revnedannelser i fugen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Jeg har lavet noget lignende, uden problemer, men hvis du har loftshøjde nok, kunne du måske lægge en 12 mm gipsfiberplade, for at være nogenlunde sikker.
Jeg fugede så med siliconefuge, for at undgå evt. revnedannelser i fugen.


takker for info.

lofthøjde er der nok af, problemet er dørtrinene. Hvis du fugede med silicone, klistrede der så ikke snavs til fugen i det første måned ?

Og hvordan holder en silicone fuge over tid på gulvet ?
Vægtmæssigt tror jeg nu heller ikke på at det betyder noget... Men, det skal dog siges at det er ikke fedt at skulle lægge fliser direkte på lakeret træ. En "mellemlægs" plade, som tidligere anbefalet, vil jeg næsten sige er et must. Alternativt, så pil dog nogle af alle de gamle brædder af.

Dørtrin skal du ikke være bekymret for. Du skal "bare" lægge en lille fejeliste, skureliste eller evt. alu skinne over. Så ser det rimeligt prof ud. Der vil naturligvis være en hæjdeforskel, men det er der altid. Det er meget normalt at "rette" op på denne måde.

og mht. siliconefuge, så klisterer den altså ikke i så forfærdeligt lang tid.. det holder den op med efter nogle timer. Ligesom i en brusekabine.
Aaaaah. Siliconefuge skal altså kun bruges mellem tilstødende konstruktioner (væg/gulv). Hvis underlaget ikke er så stift som et betongulv, men som her alligevel uden nævneværdig gyng-gang, så kan fugerne laves med en cementbaseret men fleksibel fugemasse - så det ser "rigtigt" ud.

Mvh Jax
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis