Fiat Punto airbag

Hej. Jeg har en Fiat Punto fra 1995.
Mit problem er at min airbag er begyndt at lyse i kontrolpanelet. I service bogen står der at den er min airbag ineffektiv.
Er der nogen som ved om man kan lave det selv? og hvad man skal gøre?? sad
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man skal først vide hvor mange ben der er i stikket til airbags boxen den sider under mitterkonsolet beklædningen i højre side skal fjernes så sider den spændt fast i bunden man kan kun selv teste hvis stikket er med 10 ben
hvis der 15 30 eller 46 ben skal der diagnose terster til
Hejsa... KTJ
Jeg har en Iveco i firmaet hvor den også begyndet at lyse og de sagde også at der ikke skete noget ved det (det er et autoriseret Iveco værksted).... der tog de gruligt fejl ca 6 mdr. efter, en aften på motorvejen skød den begge sele strammere af jeg slap for at få airbaggen i hovedet, den blev godt nok ikke aktiveret så de havde vel delvis ret.... wink... det viste sig at modulet der registre de G påvirkninger bilen bliver udsat for ved en ulykke og skal aktivere diverse sikkerheds anordninger havde fået fugt. den må ikke lyse i synshallen så skal bilen kasseres, jeg ved ikke om man må pille det hele fra, men det er lovligt at få deaktiveret den i passager siden... du kan jo se om du kan finde modulet og se om der er noget der virker nede ved stikket til den... elllers er der den tunge gang på værkstedet.... smile

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis