Båd af mærket " Best "

Jeg er stødt på dette bådmærke et par gange nu, men kan ikke finde nogen relevante oplysninger.

Det er især en 22-24 fod glasfiber, motorbåd af snekketypen (snipa på svensk) med indenbords diesel og ret aksel der er interessant.
Kan nogen hjælpe med værft/støberinavn

Mvh Gert
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja så har jeg fundet noget Dybvad, du skal bare stave det rigtigt så er den der. BEEST eller Beest både, så kom den på Google, prøv selv.

V.h. Håndværkeren
hvis det er en dansk båd så hedder den Besst . du kan finde lidt om dem på google eller www.udkik.dk

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej i to Lynæs & Håndværkeren.
Jeg har set og læst meget af det i to skriver rundt omkring hvor vi nu er tilmeldt på de her sidder rundt her på nettet.
Jeg har besst jeg har taget i bytte, det er sgu ellers et godt lille skib, den kan sgu godt ta noget sø, men det er nu ikke så meget den jeg vil skrive om, jeg ville høre jer når nu i ved så mange ting, ved i noget om en Condor Comtess 44 ?? og vis vil i så ikke fortælle mig om den. fordi jeg har en, men har snart fået så mange historie om den så ved ikke hvad jeg skal tro snart, jeg vil godt vide hvem og hvor den er bygget, og hvor man kan få dele til den fra, især gummi lister og et pakninger til skrue, men også meget gerne dens historie, da den jeg har hørt mest om er at, den skulle være i familie med skibsværft - Brauer - Bützfleth der skulle den være støbt og så samlet i Hamburg, det er det som de fleste siger, men har ikke kunnet fundet ud af det, så jeg tænkte lige det kunne jo være i to vidste noget om det. Men ellers så siger jeg mange tak til jer begge, har læst mange ting hvad i har skrevet af svar til andre og som jeg også har kunnet bruge, så mange tak, og håber at i begge to vil skrive meget her i nu om både og ting som i to ved meget om, i ved jo næsten alt. Godt nyt år til jeg begge. Mvh Apholm Nakskov. Mail: [email protected]

Hej Apholm.

Og velkommen her på LDS.

Det er en 6 år gammel tråd du har hevet frem af gemmene, og båd navnet du nævner siger mig ingen ting. Måske ved Lynæs noget hvis han stadig er tilmeldt denne tråd.

Ok ja men jeg siger mange tak, sidder opgså og er ved og finde ud af noget med den Besst, for kunne godt tænke mig at få sejl på den, har set en her på nettet engang, men kan ikke finde den nu, men der var sejl på, så det ku jeg da også godt tænke mig og få, men jeg kan bare ikke lave sådan noget selv, så jeg må ud og finde en der kan hjælpe mig med det, men vis du en dag falder over mast og sejl til sådan en, så må du godt sige til, så vil jeg gerne købe det, ved ikke om man kan få lige til den, men det er vel det samme som en lm 23 eller sådan noget. jeg vil tro at det er samme størelse jeg skal se efter, uden at jeg ved det 100% men det vil jeg tro. Mvh Apholm. hej hej og endnu engang tak for dit svar.

Annonce

fandt du ud af hvor besst er lavet jeg kan ik finde ud af det

 

Hej...

JA jeg har fundet ud af, at de bliver lavet over i jylland, og at det var i vejle det startede, men er flyttet efter hvad jeg ku forstå, der er mange der bruger dem til små fiske kuttere over på vest kysten, og der bliver lavet nogen i nu, tror nok der bliver lavet omkring fire modeller, det var en der fortalte mig det en der var på ferie her over på lolland, jeg mdte da jeg var nede ved min, han kendte alt til dem. så de bliver lavet i nu, bare lidt anderledes. jeg har iøvet sat min til salg, da jeg har snart har for mange både. Den sejler godt har været ude i bltet i 11 sekund mt, den bjerger sig godt fin lille en.. god dag.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis