langbord bordplade

hej

jeg håber der er en der kan hjælpe jeg har et hvid oliet langbord hvor jeg godt kun tænke mig at få bordpladen højglans i rød nogle ide til hvordan det skal laves
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro det sikreste resultat er at gå til en auotolakerer.
Ellers er det noget med en grundig afrensning for at få olien væk og ellers den rette temperatur og og en fyldig maling der rulles på. Men højglans er ikke noget man kommer sovende til... det handler også klart om håndelag.

MVH Njord
Enig... Højglans er altså svært at lave selv. Det er sjovt at prøve, men hold KÆFT hvor skal mman mange forsøg igennem for det bliver pænt... PLus, hvis du har olie på pladen er det svært at male på den...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hva med at ligge en folie på den, der i forvejen er rød højglans...? det skal selvfølgeligt gøres i et stykke og laves ordenligt..

vil man kunne få en helt blank glat overflade ved at male en massiv træ bordplade... ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
højere glans betyder bedre forarbejde smile

Hvad mener du med højglans ? hvis det skal være så du kan spejle dig i det, er det eneste rigtige at sende pladen til maler og få den sprøjtemalet. Ellers kan man godt male med pensel i en glans 50. Dette kræver dog også tungen lige i munden smile
Mange har forsøgt sig med malersprøjten og næsten lige så mange er blevet skufftet.
Var mekaniker før jeg skiftede branche til tømrerfaget og har selv haft en del mere eller mindre mislykkede forsøg på maling af biler og andre div emner, før det lykkes at komme igennem uden løbere og ireterende skidt der hurtigt sætter sig i lakken som små parasitter !

Hvis jeg skulle have noget malet idag, er der ingen tvivl om at jeg ville sende det til maleren, det betyder ikke at man ikke selv kan lave et flot stykke arbejde, men det kræver lidt træning med maler sprøjten. Hvis du stadig har mod på opgaven skal du huske at slibe godt, derefter spartle selv de mindste ujævnheder væk. så slibe igen og spartle igen hvis det er nødvendigt(det plejer det at være) Jeg ville slibe med en korn 500-600 og ujævnheder og lign med en korn 120 derefter korn 500-600. Det er en rigtig god ide at bruge en omgang sprøjte spartel og så våd slibe med korn 800. Så grundmaling og din røde farve. Til sidst skal der gives klarlak. Dette må gerne komme på af flere gange da et tykkere lag betyder du polere overfladen hvis der på et tidspunkt skulle komme brugsskader på emnet. Det er ekstremt vigtigt at få alle slibe striber væk med det fine sanppapir, da det ellers vil skinne igennem lakken ! samt alle ujævnheder slibes og spartles perfekt da selv den mindte ujævnhed vil iretere øjet når du er færdig smile
Når du bruger malersprøjten så husk at køre i jævnt temp uden stop før du er forbi emnet. Flere tynde lag gir et pænere resultat.

Go arbejdslyst
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også