Højde på Bruse amatur

Hejsa

Jeg er ved at total renovere mit badeværelse og i den forbindelse er jeg ved at bygge en ny brusekabine. Så kunne godt tænke mig at vide om der er en gylden regel for højden på bruse termostaten. Altså center af koblingsdåsen...

Lige en ting til, højden på overkant håndvask....
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
højde overkant til badvask er ca 85 brusetermostat er ca 90 det er normal højde ca
hej

højden på brusebatteri mellem 105-110 cm
center afstand mellem koblingsdåser 15.3 cm
højde på håndvask 85-90 cm

mvh stefens
syntes ikke du skal sætte din håndvask højre end 85 det er 5 cm under køkkenbordpl. og en normal højde...
Som Steffen siger 105 - 110 cm, brusebatteri - 85 cm, håndvask - derudover sidder udtag til vask (nilhaner, afløb) 55 - 60 cm over gulv.

PS: er vvs'er
Tusind tak for hjælpen. Så kan jeg få sat min brusevæg op i weekenden.

forresten samsø når du nu er vvs'er kan du måske lige svare mig på om man bare skal bruge et 45graders forgreningsrør til afløb når man skal have 2 vaske ved siden af hinanden?
Ja 45 gr. grenrør, du ka jo gøre det inde i væggen

Der er da ik noget i vejen for at sætte håndvasken højer oppe og da slet ik hvis man i forvejen er lidt høj..

ps er vvs-installatør..
Når jeg nu alligevel har to VVS'er ved hånden, så kan i måske også svare mig på om den indbyggede vandlås i Unidrain 1404 udløbshus også dækker de sideindløb. Eller om der skal en vandlås under håndvaskene som løber ud i sideindløbene????

på forhånd tusind tak.

http://www.unidrain.dk/pages/9B7039BA340184B8C125728E002C42AE.html (Det er dette udløbshus der er tale om)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis