Kænguru Toyota

Hej
Vi har en Toyota Corolla 1,3 fra 1986, der sætter ud/hakker når den accelererer. Tændrør og kabler er nye.. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være. Den starter fint, aut. chokker virker fint og den går fint i tomgang og ved meget forsigtig kørsel.
Men når den skal trække sætter den ud.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
chek lige afstanden på dine tændrør bør være ca 0,9 til 1 mm
evt hvad er der gået forud før den begynde med det
Har haft bilen i et halvt år, og nævnte problemer er opstået de sidste par mdr.Som beskrevet går den perfekt i tomgang og når den ruller der ud af med lav hastighed, men når den skal trække går den helt amok.
Vi puttede sprit i benzinen og følte det virkede i starten, men det er ikke nok.

Tændrør næsten nye, afstand ca 1 mm og ingen sod.
Har lidt mistanke til karburator eller den vacuum regulator der sidder på strømfordeler. Er der nogen der har erfaret noget
Har haft bilen i et halvt år, og nævnte problemer er opstået de sidste par mdr.Som beskrevet går den perfekt i tomgang og når den ruller der ud af med lav hastighed, men når den skal trække går den helt amok.
Vi puttede sprit i benzinen og følte det virkede i starten, men det er ikke nok.

Tændrør næsten nye, afstand ca 1 mm og ingen sod.
Har lidt mistanke til karburator eller den vacuum regulator der sidder på strømfordeler. Er der nogen der har erfaret noget
det lyder rigtigt med vakum dåsen på strømfordeler der er 2 slanger prøv at chekke dem om en af dem er utæt specielt den der gå direkte på manifolden
Hej
Jeg havde nogenlunde de samme problemmer, med min mazda 626 2,0 europa
den hoppede også på de mærkeligste tidspunkter, jeg sendte den til suzuki værksted i glostrup, og de sagde at det var styrboksen. ?
jeg troede dem heldigvis ikke , og begyndte selv at arbejde med problemmet
skiftede tændrør, nye tændkabler, nyt benzinfilter, ny strømfordelerdæksel,alt dette fordi jeg troede det var fugt, ny ignitor, indtil det endelig lykkedes ?
Det var en løs forbindelse/ kabelsko, på benzinpumpe relæet..
Det kostede en halv bondegård..
Benzin filteret er skiftet. Det hjalp ikke, men jeg blæste luft fra filter til tank, hvilket så ud til at hjælpe meget kort. Kan det tænkes at sugerøret i tanken kan stoppe til, og er der også et filter der. Det ny filter ser ud til at blive tømt for benzin når bilen kører.
Benzinpumpen er mekanisk drevet.
Jeg har prøvet at tage slangen til vacuumregulatoren af mens motoren kører. Det ændrer meget på motorlyden, så regulatoren må vel fungere.
Filteret skal være fyldt, også når motoren kører......

Anders
Havde en Mazda 323 ´87 der lavede noget ligende det der beskrives og der var det slangen fra vaccumregulatoren og op til karburatoren der var utæt..

Prøvede også at tage slangen af vacc og der ændrede motorlyden sig også, men utætheden var åbenbart så lille at den ikke havde nogen betydning i tomgang..Eter at slangen blvev skiftet, så hjalp det..
prøv lige at tage luftfilter toppen og filteret af kigså ned på stemplet med motor i tomgang giv så motoren lidt gas se om stempelet trækker sig tilbage og nu ikke hovedet helt ind over hvis den skyder i manifolden får den forlidt benzin
2 sæt et mærke på strømfordeler/topstykke og drej strømfordeler frem ad er spændt med 2bolte ind mod topstykke men husk nu mærker så det kan stilles tilbage
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis