Billigste bredbånd/internet

Hej alle,

Jeg står og skal bruge noget bredbånd i sommerhuset, jeg er kun intereseret i den billigst løsning, ikke forbrugsafregnet!

Det kunne bare være f.eks en 256 kb eller 512 kb forbindelse(hvis det fås mere) eneste betingelse er at det er rimeligt billigt om måneden

Der er telefon nu, men det er planen at den skal droppes, og avt. erstattes af noget IP telefoni

Jeg ved ikke lige hvad der findes af muligheder, måske over elnettet? (ENV)

Jeg ved at der er flere selskaber som skal bruge det eksisterende telefonkabel, og så skal man betale kr. 40/md til tdc for en bærelinje, men jeg har desuden også hørt at Cybercity ikke behøver denne bærelinje, er der nogle der kan bekræfte dette?

Jeg har forsøgt med wiimax, men de dækker ikke i 9981 Jerup sad

Håber der er nogle der har nogle input

Venlig hilsen

Klaus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
www.telepriser.dk ?? der er så de sædvanlige forbehold med dækning, forbrug, oprettelse osv. der skal tages højde for....

Mogens
De "langsomme" forbindelser er primært via kabelTV eller lign. Men det har du nok næppe i et sommerhus.

Hvad med dækning via eks. en 3G mobil (UMTS) ? Min bror har lige fået fra TDC, og betaler et par hundrede pr. måned for 1.5Mb (ikke forbrugsafregnet, men vist nok med download-begrænsning). Fordelen er så at du kan tage din forbindelse med dig "hjem" når du ikke er i sommerhus.

Hvis din el leverandør supporterer internet via elnettet, så hop bare på vognen, så får du normalt også ny måler der selv sender indrapportering til dem, så du ikke behøver at tænke på det fis hvert år. Men de plejer også at være på nogle hundrede om måneden... Jeg tvivler på at du kan få noget over telefonkablet til mindre end 129 pr måned, og jo, det kræver normalt en bærelinie fra TDC, men mange udbydere inkluderer bærelinien i deres pris. Der er rigtigt nok nogle der IKKE gør, og så koster det de ekstra kr. 40/mnd. Men hvem der giver ved dørene har jeg ikke tal på. Det må du undersøge hos de individuelle udbydere.
Nej vi har ikke kabeltv sad

Vi har et datakort fra 3, jeg kan så lige benytte lejligheden til at advare mod 3. Jeg har aldrig oplevet et firma med så meget rod i tingene, regningerne passer ikke, og når man ringer til dem, lover de at rette fejlene, men dette sker aldrig, jeg har til dato brugt mange timer i telefonen med deres kundeservice, og aligevel passer regningerne ikke sad

Nu er det et udlejningshus, og jeg har i dag en telefon som aldrig bliver benyttet, måske ringer folk til telefonen, men de ringer ikke fra telefonen.

Tanken var at kunne tilbyde internet, og gerne IP telefoni, der findes nogle selskaber hvor det er gratis at ringe til danmark, samt tyskland, norge, og sverige, og det er her mine lejere kommer fra

Jeg tror jeg prøver at ringe til ENV i morgen

Men er der ikke andre udbydere end de store kendte?

Venlig hilsen

Klaus
Ved godt at 3 ikke er så fantastiske.. men du kan nu også få en 3G fra TDC (!) Det var den jeg mente. Men jo, til udlejningsformål vil du nok gerne have noget mere fast.

Jeg kan forestille mig 2 rimelige prisfastsatte alternativer:
1) en billig ADSL forbindelse. Jeg tror dog du har svært ved at finde noget til under kr. 130,- pr måned.
2) En "område" løsning. Snak med grundejerforeningen. Hvis der er mange der lejer ud, er det med til at gøre deres huse mere efterspurgte. Og hvis man er tilstrækkeligt mange, så er der normalt kun tale om en engangudgift til etablering (måske 3-8 tusinde pr hus hvis man laver det trådløst, en del mere nedgravet da der jo nok er en del huse), og så måske 20-30 kr pr måned i udgifter til abonnement, hardwareservicering og strøm. Problemet er dog nok at hvis der ikke er typisk mane udljere, så vil folk nok være lidt ligeglade med internet, og så vil de ikke være med. Og selvom man laver det trådløst så folk kan tilslutte senere, så bliver abonnement og serviceaftale forholdsmæssigt dyrere for dem der vil være med, når der kun er få til at dele udgiften.

Og som svar på "de store udbydere". Så nej.. der er ikke så mange ADSL udbydere, og wifi udbyderne er næsten helt væk. Det skyldes bla. opkøb blandt konkurrenter.
Hvis der står en computer i dit sommerhus, kan du oprette Skype. Så kan folk ringe gratis til andre Skypebrugere i hele verden.
Utroligt, men sandt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Prøv først at finde ud af hvilke leverandører, der overhovedet vil installere bredbånd i det område, hvor sommerhuset ligger.

Det nytter ikke at anbefale en bestemt leverandør, hvis denne så ikke vil installere bredbånd på netop din adresse!
Citat fra ktm

Hvis der står en computer i dit sommerhus, kan du oprette Skype. Så kan folk ringe gratis til andre Skypebrugere i hele verden.
Utroligt, men sandt.


Det behøver man ikke en PC for at gøre længere... Der findes skype telefoner idag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis