Digital-TV USB modtager

Hejsa.

Har købt en lille digitalmodtager i Harald Nyborg, en GreenTek DTVR-1 som vist på vedhæftede billede. Men synes ikke rigtig, den vil modtage noget.

De danske landsdækkende kanaler burde ligge på 714 MHz her i Københavnsområdet. Men et scan i det frekvensområde giver intet, heller ikke når man forbinder den løst til fællesantennen (hvor de ligger på samme frekvens ifølge antenneforeningen).

Jeg har ikke kunnet sætte den direkte til fællesantennen med stik, da det ikke er et normalt antennestik, der sidder på modtageren, og jeg ikke lige har en adapter ved hånden. Men en kort ledning mellem antenneledningen og foden på den medleverede antenne (selve 'pinden' kan skrues af) burde da give signal nok til at få et billede på.

Nu står regnen ned i stænger, så jeg smutter ikke lige udenfor med den bærbare for at tjekke om der er signal i det fri.

Er der nogen herinde, der har erfaring med sådan en dims og eventuelt kan komme med et godt råd? Den er indkøbt for at kunne se TV i båden her til sommer, så den medleverede antenne skulle gerne kunne trække i hvert fald DR1/DR2/TV2, så vi lige kan få vejret.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv en DVB-T modtager, der ikke kunne modtage signal med stueantennen indendørs på min gamle bopæl. Prøv at hængde den ud af vinduet, virkede for mig. Der burde bare være god dækning i kbh, men der kan vel være et "sort" område?

Mvh
PS bruger selv en sådan lille antenne men bor næsten også op og ned af Hadsten senderen.
Prøv at købe en egentlig digitalantenne med indbygget forstærker, se f.x. antennelageret.dk. Den er kun på størrelse med en cigarkasse. Hvis du ligger rigtigt i forhold til Sverige kan du ud over de få danske kanaler trække en 8-10 ukodede svenske kanaler (SVTV1, TV2, TV4, TV6, Børne/kundskabskanalen m.v.) samt en 30-40 kodede kanaler.

Til de kodede kan du købe dekoder og kort i Sverige, se fx. elgiganten.se og comhem.se (må ikke sælges i DK, da vi jo skal tvinges ind i fiberkabler, hvorfor digitalkanaler ikke luftsendes i nær samme omfang som i Sverige). Oven på en grundpakke kan købe enkeltkanaler i tilvalg fremfor den model vi skal prakkes på her i DK, hvor man skal købe pakker med 20 kanaler for at få to man gider at se.

Ovenstående virker fint på Amager.
Hej Albino

Citat:
"De danske landsdækkende kanaler burde ligge på 714 MHz her i Københavnsområdet. Men et scan i det frekvensområde giver intet, heller ikke når man forbinder den løst til fællesantennen (hvor de ligger på samme frekvens ifølge antenneforeningen)."

Man kan normalt ikke modtage et fællesantennesignal på samme frekvens, som det modtages på. Det giver reflektionsproblemer. Jeg tror at fællesantennesignalet er analogt/en anden kanal.

Den antenne du viser er meget dårlig til at modtage digitalt TV på. Signalerne er "normalt" vandret polariseret. Det vil sige at antennen skal vendes 90 grader! Prøv at vende den vandret.
Jeg havde den bærbare med en tur ud i geografien (Ishøj/Tåstrup) i går, og den fungerer faktisk udmærket, selvom der er nogle udfald, når man kommer i skygge af træer og bygninger. Det var med antennen stående/liggende i forruden, så jeg forventer egentlig, at der vil være bedre modtagelse ude på vandet, når antennen kommer lidt højere op og er fri af et metalkarosseri.

Benfriend:
Jeg klistrer lige ind fra vores fællesantenne:

**************
Digitalt TV - Kan jeg se det?
Fra midten af maj måned vil Ishøj Fællesantenne distribuere den danske digitale-Tv pakke, som indtil videre indeholder DR1, DR2 og TV2. Den digitale kanal vil kunne modtages på Tv kanal 51 (710 - 718 MHz). Modtagelse på kanal 51 kræver at man abonnerer på stor programpakke. Tv-kanal 51 distribueres som standard DVB-T signal, uden omsætning eller konvertering, og vil kunne modtages med Tv-apparater med indbygget digital tuner eller via en standard set-top-boks.
**************

Så i det tilfælde sker der ikke kanalomsætning. Problemet er nok snarere, at jeg brugt en fuskeløsning i mangel af adapter. Men tak for input, jeg glæder mig til at prøve dimsen ude i Sundet.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg har en der ligner den.. min er bare fra sandberg.. og jeg tager fint digitv..
prøv at lade den scanne fra ende til ande... så burde den finde noget..
Jeg sætter den på region scan "danmark" som vist er 7mhz .. så finder den dem

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har sådan en DVB dims , det virkre fint på mit bopæl i Højbjreg ,men den samme dims virker ikke i Århus C.

p /p
Du skal også tjekke om den har magnetfod.. dvs skal sidde på en metalplade..
Min antenne sidder på siden af en gammel kagedåse.. og står vandret..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis