frekvensomformer

Jeg har monteret en frekvensomformer på min lille SR-80 drejebænk, det virker sådan set udmærket, men, men, men , den knurrer i motoren ved visse omdrejninger, er det normalt. Det er en Lentze og den gi'r 3 X 220v til motoren, som er ommonteret til formålet ? Det var bare lige det. Og jeg vil gerne bede om en lægmandsforklaring, please.rolleyes hvis muligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad i alverden er det for en motor der kører på 2 x 220 v?

Med venlig hilsen

Anders

- Godt så! wink

Er du sikker på at motorens effekt ikke overstiger fremvensomformerens ditto?

Har ikke hørt om den fejl før.

Med venlig hilsen

Anders

det påstår vores elektriker, og det er ikke i topfart

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hvor lav en frekvens kører du når den brummer?

nogle motore skal helst ikke køre under 10hz og helst over 15hz
da de bliver varme og ikke har moment nok til drift.

nogle frekvenomformere kan du indstille start moment og drift moment på

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

motoren er ok 230-380 og monteret korrekt, men nogen mener at det ikke går med denne frekvomf'. da den er 3gange så stor som nødv. Jeg har godt nok en Scandialogic som passer men der har jeg ikke et diagram, og jeg kan heller ikke finde et på nettet. det er ikke ved lave frekv. og man kan flytte området med et potmeter så det forekommer ved andre omdr.
Så jeg ville gerne høre om der er nogen, som ved hvad fuktion terminalerne 1-2-3-4-5-6-7 osv. har.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
"motoren er ok 230-380 og monteret korrekt.."

Hej..
Jeg vælger at se det som en oplysning på mit svar.. og ikke en arugant (undskyld hvis der er en stavefejl) kommentar..

Står der 110/220v, 230/380v, 380/660 på mærkepladen..???? er den monteret i stjerne eller trekant...??????
Det var ikke for sjov jeg spurgte..
Hvis du har ret i "motoren er ok 230-380 og monteret korrekt"...Hvorfor så spørgsmålet..?? så er det jo din frekvensomf. der er galt med, evt. monteret forkert..!!

mvh Jan
Hej Jan Nu spurgte jeg jo slet ikke om, hvordan motoren skulle monteres, men om hvad den knurren skyldtes, og det er der delte meninger om, men det er åbenbart ikke så ualmindeligt og en del mener at det skyldes dens overkapacitet, og ikke en defekt eller fejlmontering.
Hvad angår din kommentar, så var det selvfølgelig ment som en oplysning om at alt er monteret efter bogen, men jeg har begrænset kendskab til frekvensomformere, som ikke vil opføre sig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

Hej Jan Nu spurgte jeg jo slet ikke om, hvordan motoren skulle monteres, men om hvad den knurren skyldtes, og det er der delte meninger om, men det er åbenbart ikke så ualmindeligt og en del mener at det skyldes dens overkapacitet, og ikke en defekt eller fejlmontering.
Hvad angår din kommentar, så var det selvfølgelig ment som en oplysning om at alt er monteret efter bogen, men jeg har begrænset kendskab til frekvensomformere, som ikke vil opføre sig.


Din "knurren" kan skyldes at din motor er forkert monteret.. da din omf. giver 3*220v er det alså rimeligt vigtig at den er monteret efter det der oplyses på mærkepladen.. og da du tilsyneladende ikke er istand til at skrive hvad der står på pladen, og skrive hvordan den er monteret, vil jeg bare oplyse om at det kan alså også være det der driller. Men kan godt høre vi "taler" hver sit sprog.. Men alt herfra..
Mvh Jan J
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis