Ledninger i Peugeot 306

Jeg har en Peugeot 306 fra 1999, og vil gerne have sat højtalere i min hattehylde. Er der nogen der ved, om der er trukket ledninger til dem?
Hvor kan jeg evt. finde dem?

Hvis de ikke er der, er det så svært at trække nogle? Kan man selv gøre det?
Vil gerne have lidt vejledningwink
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa... nu har jeg ikke nogen 306 selv kun landcruiser fra 85, så ledningsnettet kan jeg ikke svare på, men det kommer jo an på hvor meget du vil have ud af det anlæg, om du vil arbejde i forstærkere eller om det bare skal være som i standard biler. men hvis der ikke er noget ledningsnet i er der den mulighed at du kan trække det hele under tæppet i kabinen.

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Det er noget bras og en hattehylde der hænger og rasler,er sjældent værd at høre på.
Fyld dine døre op med nogle højtalere af god kvallitet,det er økonomisk overkommeligt og giver langt mere smæk for skillingerne.
René
kawer,
Ja du kan sagtens selv trække dine kabler, jeg vil skyde på at det vil tage dig en time...Men højtalerkabler SKAL trækkes i højre side(passagerside).
Eller risikerer du generatorstøj da de fleste uafskærmede ledninger ligger i venstre side.

ALB69, jeg er ikke enig med dig.....

Højtalere i alle hjørner i bilen, giver et meget bedre lydbillede.
Det skal ikke være subwoofere man monterer, men et sæt 6x9" eller 2 vejs 6" kan man sagtens bruge.

Men kan evt. godt afstive sin hattehylde så resonansen ikke er så kraftig.

Jeg har bygget flere biler op med anlæg og kender efterhånden en del til det.
Men der skal også være gode dørhøjtalere for at få lyden samlet....

Anders
Hejsa... jeg ville vælge at sætte hele skidtet i dørene og sidderne, så droppe hatte hylden.... det er en kamp uden lige hvis du skal have den ud når du har fundet et møbel du skal have med hjem i bilen og lyden bliver temligt "flad" fordi bagagerummet ikke er ejnet som "kasse" til højtalere, få fat i nogen gode højtalere med seperat diskant og sæt det første i fordørene hvor diskanten er i forruden og det næste sæt omme bagved i dørene(sidderne). det bedste du egentligt kan gøre er at smutte ind til et firma der handler med hi-fi til biler, de ved hvad der passer i din bil i dørene. så er man nok bedst hjulpet.... f.eks. carsound... smile

Forskellen imellem en gør det selv mand og en håndværker. Er at håndværkeren kan fuske en løsning sammen uden at det kan ses... smile

Stig,
Det er jo ikke meningen at bagagerummet skal være basrefleks kabinet.... De højtalere jeg taler om, er 2 vejs. Altså mellemtone og diskant. Det er højfrekvent lyd, de skal ikke spille dyb bas.
Selvfølgelig skal dørhøjtalerne også levere en god lyd, men i et forholdsvis lille rum, som en bilkabine må betegnes som, kræves der ikke ret meget lavfrekvent lyd.
De biler man hører i byen med diskotek indenbords, er jo seriøse installationer. Det er slet ikke nødvendigt, man kan sagtens få super lyd ud af mindre enheder...
For mit eget vedkommende har jeg kke den helt store installation, men folk bliver alligevel overraskede over lyden. Det er pga. optimal opsætning og gode komponenter....

Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis