Foldeben/klapben

Jeg har fået en bordplade foræret, som det er meningen skal bruges som tilsætningsbord når vi har mange gæster. De ben-sæt jeg har set på nettet koster i retningen af 600 kr. eller mere.

Har noget et godt link til løse folde-/klapben lidt a la campingborde, bare lidt kraftigere? De behøver ikke være "fancy", da vi alligevel skal have dug på.

Træd ikke på mine ledninger :o)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med 8 stykker træ og nogle bolte kan du da lave selv.... Hvis det ikke behøver at være fancy. Du skal vel bruge nogle meter lægter (afhængig af bordet størrelse), og skære fire til i samme længe til ben, og to stykker parvis lige lange til hhv, længde og bredde af dit bord. Så bolter du konstruktionen sammen, og lægger bordpladen ovenpå. Når du er færdig, skruer du de 16-20 bolte ud igen og vupti, så fylder dine "ben" ikke noget længere.
Jeg har masser af løse bordbukke, men foretrækker nogle ben som sidder på permanent.

Jeg har en gang set noget hjemmelavet noget, med foldeben (af træ) og en lang liste der "låste" benene når de var slået op.

Går lige i tænkeboks.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Oh.... Nåh ja... Men det kræver jo normalt at du monterer din "konstruktion" fast på undersiden af pladen. Men hvis det er ok, så kan du jo lave et par kryds ud af 2x2 lægter, og sætte 2-3 stk mindre brædder på hvert af dem (ala når du bygger en savbuk). Køb evt. et stykke rundstål til samlingen. Når du har smækket noget sammen der kan folde, så kan du med to hænglser og en lille liste sætte den ene side af dine ben fast på bordet, og lade den anden side hvile på listen. Bemærk dog at for at kunne gemme dine ben væk under bordet, skal du enten montere liste/hænglser på TVÆRS af bordet, eller også bliver dine ben ikke så høje.
Placeringen af listen justerer også bordets højde, så du kan med fordel montere flere lister hvis du eks. skal bruge bordet til børne bord, eller arbejdsbord der kræver en større eller mindre højde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis