Benzin Priser

Jeg gik her den anden dag og tænkte på vores rimeligt høje benzin priser, og kom så til at tænke på ! Gad vide hvad de giver for en liter der ovre i Guds eget land som de kalder det, USA
Er der nogen der ved hvordan man finder ud af det, eller som kender prisen derovre.

V.h. Håndværkeren
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er jo sådanne priser der får en til at undres over at sådan et lille land som danmark skal plages med alle de grønne afgifter.

Der over er mange af bilerne pickups der kører ca. 5 km. på en liter.

Kunne håbe at andre end Arnold kunne få ilt til hjernen og indføre minimumsgrænser for km/l på bilerne.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Nu ved jeg ikke lige hvor meget en Gallons er, men ca. 2 L. ?
Prisen er pt. ca. 2,8 USD. omregnet til danske skulle det vel svare til ca. 13,50 Kr. / 6,75 kr. pr. L. Det er mange år siden at benzinen var der nede, jeg kan da godt huske da jeg gav 3,50 Kr. for en liter.
En Gallon US er 3.785 411 784 liter eller 4.546 089 999 999 999 5 liter hvis det er de gallons de brugte i Canada foer de gik over til liter (den samme gallon som den engelske) men syd for graensen (naar man bor i Canada) har de ogsaa en gallon til toert materiale, og saa er den paa 4.404 883 8 liter. Er i ikke glade for at i bor i et metrisk land:p
Den Canadiske $ er steget de sidste par maaneder saa den nu har den samme vaerdi som den Amerikanske (eller er det den Amerikanske som er faldet ) saa vi har ikke lagt saa meget maerke til de stigende oliepriser. Vi betaler omkring 1$ for en liter benzin det er cirka 5 kroner.
Vi (og dem syd for graensen) forsoeger da ogsaa at spare paa benzinen fordi den er for dyr, vores problem er afstandende. Hver dag koerer jeg dobbelt saa langt for at komme paa arbejde som jeg gjorde i Danmark, saa belastingen paa pengepungen med benzinudgifter er taet paa at vaere den samme.
Flere steder langs motorvejene der foerer til Toronto er der store (gratis) parkeringspladser hvorfra det er let at dele en bil resten af vejen til Toronto. Dels sparer man benzin og dels kommer man hurtigere frem da der er baner paa (de overfyldte) motorveje som kun maa benyttes hvis man er mindst 3 personer i bilerne.

Karsten
Annonce
Jeg har for nyligt været en tur i Vegas - der havde jeg mulighed for at snakke dagligdags snak med en del "kamerikanere".

Den pris som de betaler, er de godt knotne over. De syntes nemlig den er vildt høj.

Da jeg lige vendte de danske priser på benzin, var de ved at besvime.

Hørte noget debat i lokalradioen mens vi var ude at køre. En sur dame kunne ikke forstå hvorfor olieprisen i mellemøsten skulle påvirke hende, hun købte nemlig kun benzin fra staterne. De er nogle sjove størrelser de almindelige "kamerikanere".

Mvh.

René

KarstenCan, det er jeg da glad for at høre. Er det så noget der er udbredt.

Sådanne informationer glæder min grønne tankegang.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej

Jeg ka ikke dy mig. Da jeg i 1970 havde en gammel folkevogn kunne man fylde 40 litter på den for 50kr men en svend fik også kun 13kr i timen det er ca 10L for en timeløn idag kan du få 15 til 16L for en time. det er selvfølgelig brutto, hvordan skatten har udviklet sig ved jeg ikke. Men jeg tror ikke at benzinen er blevet dyrere. Egentlig skulle den koste 100kr pr liter og så skulle bilerne sælges uden skat. det ville ku mærkes på miljøet.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Citat fra kovas

Hej

. Egentlig skulle den koste 100kr pr liter og så skulle bilerne sælges uden skat. det ville ku mærkes på miljøet.

Mange hilsner Kovas

Helt uden tvivl!!!
Men så kunne du samtidig også lukke ned for alle landdistrikter, hvor man har behov for sin bil, for at kunne komme på arbejde m.m.
Her hvor jeg bor, er der vist nok en bus 2 gange om dagen til glæde for, vist nok, skolebørn. Det er slet ikke noget man kan bruge ifm at skulle på arbejde. Når man så er cyklet til stationen, hvor Grisen kører en gang i timen i dagtimerne, skal man være heldig for at billetautomaten virker ellers kommer man muligvis i fængsel, hvis man alligevel tager toget.
Lad os så sige, at man ville ind til den Store Stad og besøge f.eks. et teater, man betaler så flittigt til via skatterne, kan man ikke komme hjem igen, fordi så kører der hverken bus eller tog. Jo jo, selvfølgelig kan man da cykle de 100 km ind og 100 km tilbage, men det er vist ikke så almindeligt at kalkulere med det.
Selvfølgelig ville dit forslag medføre billigere biler, men når man nu i forvejen hader at give mere end kr. 20.000 for en bil, er det ikke let at forestille sig at der skulle kunne hentes meget på den konto, og så bliver det oven i købet højteknologiske biler, man ikke selv kan skrue i!!!confused

Hvis vi så fik disse meget billigere biler, ville vejene helt uden tvivl blive endnu meget mere overfyldte med endnu mere tomgangskørsel og forurening, uagtet en noget dyrere benzin. Den med kr. 100 pr. liter set i forhold til lønudviklingen holder nu ikke helt.
Da jeg i 1966 købte min første bil kostede en liter benz lige omkring 1,- kr. Da var en pæn håndværkeløn ca 2.000 kr. pr. md. I dag tjener en alm. håndværker vel omkring kr. 40.000 pr. md, altså 20 gange så meget. Med den sammenligning kan det "kun" give en benzinpris på kr. 20 pr. liter!

Når man så har hele denne debat, på skrømt, om at få folk til at bruge de off, trafikmidler, fatter jeg ikke at man gør det inderligt, komplet umuligt for f.eks. folk som mig, at kunne bruge disse. Jeg kunne faktisk fint køre til Holbæk 20 km, eller endnu værre Roskilde 50 km, og så tage futteren til Kbh, hvis man havde den særprægede ide at tage der til. Det kan bare ikke lade sig gøre, idet man ikke kan komme af med sin bil. Der er ganske enkelt ikke parkeringsmulighed. Man inddrager flere og flere parkeringspaldser til endnu flere byggerier, der kræver at flere og flere folk skal ind til byerne, hvor man ikke kan parkere. Det er da åndssvagt!!???
Hvorfor skal alle virksomheder, allerhelst klumpes sammen i Kbh og Århus, hvor man så kun kan komme til fra en side?
Hvorfor kan f.eks. statsvirksomheder ikke ligge uden for disse stede, Kbh. i særdeleshed, hvor ejd. er langt billigere at købe for de ansatte??
Hvis man ville noget seriøst med miljødebat og trafikpolitik skulle man da sørge for at behovet for transport ikke var så stort. Det er da sygt, at folk skal køre 2-300+ km om dagen for at komme på arbejde. Det var da meget snildere om arbejdspladserne blev spredt ud over landet?????

Med venlig hilsen
ktm

I Helsinge har de fundet ud at sætte priserne ca. 1 krone ned, men kun tidligt om morgenen. I morges var den den på 8,04 for diesel, om eftermiddagen var den på 9.48. Det er åbenbart en idé der har bredt sig, alle stationerne i byen har morgen-billigt brændstof, og har haft det siden nytår.

Lidt deskriminerende for B-mennesker syntes jeg....

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis