Hvordan finder man en prisbillig sejljolle til Fjord?

Vi har lige fået sommerhus ned til Rodkilde Fjord, og jeg kunne godt tænke mig en eller anden jolle, hvor man dels kunne tøffe afsted for sejl med den 7-årige datter, og dels kunne fiske lidt med morfar'en ....

...nogle der har erfaring med hvad man skal vælge, hvis økonomien betyder mere end nyt og smart. Vil hellere have et eller andet jeg kan gå og sætte i stand sammen med min før omtalte morfar!

Hvad siger de ærede forum brugere?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se det kan godt være vanskeligt at finde en jolle der er velegnet til, både at sejle en tur med Guldklumpen på en forsvarlig måde, og så også kunne bruges til en fiske jolle. Den eneste jeg sådan lige kan komme på som er velegnet til begge dele er en Askeladen Combi jolle. Der for du en god jolle der er stabil, sejler rimeligt godt for sejl og kan bruges til lidt fiskeri også. Så du må prøve at kigge dig om efter sådan en. Prøv bla. DBA.

V.h. Håndværkeren
Et bud kunne være en Distans 52 , hvoraf der er en til salg på G&G, det er en stabil lille katamaren, som man kan bevæge sig lidt rundt i . Både sejl og påhængsmotor

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Kære Alle,

Tak for tips smile

Jeg har haft en Triss Gigen før, og den var faktisk fin..... Askeladen har jeg også hørt godt om.

Jeg tror jeg vil lade tilfældet råde, og se hvad det første billige alternativ er som dukker op.

Der er ikke nogle der har noget til salg vel?
Annonce
Nu har jeg ikke lige helt forstået hvordan din båd skal bruges.
Skal den ligge for svej i fjorden, eller skal den slæbes op til sommerhuset efter brug?
Hvilket prislag tænker du på?

Jeg har en 17 fods til salg der opfylder dine ønsker, men den kræver bådtrailer og rampe, eller også skal den ligge for svej.

mvh.
Melin
hvad er det for en jolle du har melin?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er en Pedro 17.
Der er ikke så mange af dem i DK.
Det er en lille sejlbåd med lav dybgang. Ca. 35-40 cm.
Der dukker nogle få op hvis man "googler" den.
Min er monteret med rustfrit søgegelænder både for og agter, og med ratstyring til motoren.
Det er faktisk sådan en jeg henviser til !
Og der får Handyman...not, virkelig en god jolle for pengene, for den er rimelig billig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis