IHC ledning

Hej -

et hurtigst spørgsmål til IHC kendere...

Er det muligt at bruge et alternativ til IHC svagstrømsledningen? Den er rimelig dyr, og jeg tænkte derfor på om jeg kan bruge en anden svagstrømsledning mellem ihc stikkontakten og controlleren?

Tak for hjælpen
Ammad
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge stort set hvad du har ved hånden...

Fordelen ved IHC-kablet er prøvespændingen, der gør at kablet kan smides side om side med den resterende faste installation. Men hvis dit kabel ikke løber sammen med anden installation (end IHC'en) er der ingen grund til at smide formuer efter skidtet.
Jeg har brugt nærmest kilometervis af tilfældige tynde ledninger til min meget omfattende IHC-installation, aldeles uden kvaler.
Mine styreledninger ligger sammen med alle andre kabler uden det giver anledning til bøvl.
Det eneste underlige jeg har været ude for, var ved et lynnedslag i nærheden, der ødelage et af svagstrømsudgangene og ændrede lidt på nogle funktioner.
Sørg for at sætte lidt ekstra ind- og udgange for alle tilfældes skyld.
Sørg for at få softwaren over på din computer, så du selv kan indstille tingene.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har nu også "bare" brugt billig ledning. Det eneste jeg har gjort for at får det til at virke har været at smide svagstrøm og strækstøm i to forskellige riller da det blev rillet ind. Mine styrekabler kører sammen med telefonkabler, RJ-45, HDMI, antenne, overvågning, dørklokke, samtaleanlæg osv.

Det virker fint.... Men som der vist er blevet nævnt tidligere, sørg for at have mulighed for at servicere, evt. med reerve kabel, eller ved at køre i bakker eller rør så du kan skifte ledningerne.
Jeg plejer at bruge almindelig kat 5 netværkskabel det funker perfekt smile
Du kan bruge alm. telefonledning eller pdskabel, du skal blot sørge for at det ligger adskilt hele vejen fra tryk til tavle, fra din 230/400v Installat.Da de næppe er har en 230/400v godkendt kappe. Fordelen ved LK´s Ihckabel er at det er en 230/400v kappe der er på det, så det kan ligge sammen med 230/400V kablerne.
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis