IP-Telefoni

Hej LDS

Vi vil have IP-telefoni. ( tror vi da )

Men virker det?
Kvalitet, stabilitet?
Cybercity eller TDC ??


Tak!
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har IP telefoni hos TDC og det virker fint og forbindelsen er også stabil. Vi har haft det i over et år uden nævneværdige problemer (bortset fra lidt koks da vi flyttede men det kunne også være sket for andet tlf.)

Det som man selvfølgelig skal tænke på er at router til Internet skal være tændt hele tiden. Hertil skal boksen til tlf. tilkobles og også være tændt hele tiden. Telefonen kobles til denne boks og er den der virker (Betyder intet her for vi har to trådløse på samme base).

Mener der er en måde at få alle ens stik til at virke men det har jeg ingen erfaring med selv.

Min far har i øvrigt IP telefoni ved cybercity og hører heller ingen klager her. Og kvaliteten er også fin på hans forbindelse.

Så om det er CC eller TDC er for mig at se kvalitetsmæssigt ikke den afgørende forskel.

/Jacob
Jeg har IP med fullrate og jeg er tilfreds, jeg betaler 299 om måneden og det inkluderer min net med en hastighed på 2 mb, hvilket de reklamerer med 10 mb for det samme pris for tiden.
Jeg kender 2 der har brugt cybercity, og begge var utilfredse: dårlig kundeservice,dårlig forbindelse, tit ingen forbindelseog og da de skulle ud af firmaet var der en masse bøvl.
men spørg forskellige om der er dækning, pris mv? det kan svare sig at undersøge markedet.
go fornøjelse

p /p
jeg har IP telefoni hos cybercity - og har haft det i flere - det virker fint - ingen problemer - man skal dog ikke regne med at spare vildt mange penge på IP telefoni - da rigtigt mange af de telefonopklad man laver i dag typisk er til mobil telefoner....
Mener det kun er TDC der kan levere IP-telefoni så alle eksisterende telefonstik i huset kommer til at virke.

Hos andre er der kun ét telefonstik der vil virke.
Annonce
Jeg har også fullrate (TDC tidligere).
Der er ikke problemer med at få alle stik i huset til at køre på din router. Det skal du bare selv tilslutte (par 1 i alle stik skal gå til en udgang der sættes på din router), eller have en elektrikker til at ordne for dig.
Jeg har tidligere haft nogle små issues med at vi fik opkald til andre mennesker, og nogle gange er tjenesten nede for opdatering. Men det er rimeligt normalt med IP telefoni, uanset udbyder. 9 ud af 10 problemer løses med en regelmæssig reboot af routeren.
Og jo, den skal desværre være tændt hele tiden for at få det til at virke, så jeg har bare valgt at flytte vores ud i bryggerset, og tilslutte alle vores telefonstik herfra.
Hej Twist!
gider du ikke tegne en diagram , eller smide et billede af hvordan du sætter routeren inden alle stik?så man kan bruge alle stik i huset.
Lige nu bruger jeg et par trådløs tlf .hvis jeg skal bruge en tredje tlf skal jeg købe et helt nyt sæt på 3 , for man ikke kan tilslutte en løst købt tredje. det kan slet ikke betale sig.
På forhånd tak

p /p
Jeg har IP telefoni hos Cybercity, som er billigere end TDC. (99kr mod 133kr, da jeg skiftede)
Det virker rigtigt godt, dog har jeg måtte slukke og tænde een gang for strømmen til ip-udstyret.

Vi har en aftale hjemme hos os der hedder: Fastnet til Fastnet og Mobil til Mobil!

Så vidt jeg kan se koster mobil omkring 2 kr./min., mens fastnet er gratis.
Desværre glemmer vi det, så der løber lidt ekstra udgifter på!
Citat fra jesperharder

Hej LDS

Vi vil have IP-telefoni. ( tror vi da )

Men virker det?
Kvalitet, stabilitet?
Cybercity eller TDC ??


Tak!


Vi har cybercity. Og jeg har kun haft to problemer med det. Første gang var hvor vi boede før, og en hvor vi bor nu. Problemerne blev løst ved at slukke og tænde for modemet.confused

Jeg har lavet sådan at vi får signalet ind ude fra gaden, ind igemmen penalhuset på husmuren, for så at gå direkte ind til modemet, der efter gå det retur til penalhuset for så at gå over til telefonnettet i huset. Så virker alle vores telefonstik i huset. cool

Vi bruger kun vores fastnet til fastnet. Også bruger vi mobilerne til mobil opkald.

Et af de eneste problemer med cybercity syntes jeg er at de ikke helt kan lever den hastighed på bredbånd som de lover, de siger at det er fordi centralen hvor vi bor er af ældre dato, så problemet skulle blive løst når TDC opgradere den.mad


For alle os som allerede har firma "påtvunget" internet, er det en interessant mulighed at kigge på en ren ip-telefoni leverandør, som IKKE bundler med egen linie.
Her får man tit langt billigere priser, fordi det er det de skal konkurrere på ...

Personligt har jeg gode erfaringer med Telefin ( https://www.telefin.dk/main/ ), hvor der er gratis oprettelse, og meget lave minut priser. F.eks koster det 1,10 kr/min at ringe til mobil, hvilket mange rask væk tager 2 kr for...
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis