IP-Telefoni

Hej LDS

Vi vil have IP-telefoni. ( tror vi da )

Men virker det?
Kvalitet, stabilitet?
Cybercity eller TDC ??


Tak!
Hej LDS Vi vil have IP-telefoni. ( tror vi da )... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Handyman...not

For alle os som allerede har firma "påtvunget" internet, er det en interessant mulighed at kigge på en ren ip-telefoni leverandør, som IKKE bundler med egen linie.
Her får man tit langt billigere priser, fordi det er det de skal konkurrere på ...

Personligt har jeg gode erfaringer med Telefin ( https://www.telefin.dk/main/ ), hvor der er gratis oprettelse, og meget lave minut priser. F.eks koster det 1,10 kr/min at ringe til mobil, hvilket mange rask væk tager 2 kr for...


Jeg betaler et fast beløb for gratis tlf. til fastnettet i dk. Dette bruger jeg IP telefonien til.

Skal jeg ringe til en mobil bruger jeg min mobil med Telmore. Der giver jeg 70 øre i minuttet og det er der vist ingen iptlf. der kan hamle op med. I hvert fald ikke hvad jeg lige har set.

/Jacob
Citat fra Cata

Jeg betaler et fast beløb for gratis tlf. til fastnettet i dk. Dette bruger jeg IP telefonien til.

Skal jeg ringe til en mobil bruger jeg min mobil med Telmore. Der giver jeg 70 øre i minuttet og det er der vist ingen iptlf. der kan hamle op med. I hvert fald ikke hvad jeg lige har set.

/Jacob


Fair nok .... og helt sikkert fornuftigt... Mobil til mobil er altid det billigste.

Med hensyn til fixed price vs. lav minutpris har du så regnet på hvor mange timer du skal ringe for at det ikke er billigere bare at have et variabelt setup?

Telefin tager f.eks 6,75 ør pr minut....... man kan immervæk få rigtig mange minutter for f.eks 200 kroner ...helt præcist 2963 minutter eller små 50 timer dvs over 1 1/2 time pr dag ...så meget snakker jeg heldigvis ikke i telefon privat...pyha bliver helt svedt ved tanken
Hejsa

Inden i bestiller ved et af de store pengegriske firmaer.........

Jeg har nu i ca 2år kørt med IP Telefoni hos et lille firma der hedder Telsome.

Vi har ikke kunne finde noget som er billigere end dem....

www.telsome.dk

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Ok.. Som tidligere nævnt er jeg ikke jørn clevin, men here goes:

Du har et par muligheder afhængig af hvor gammel din installation er (hvor mange trådpar der er i dine ledninger), og hvordan dine stik er samlet.

Hos mig har jeg liv (trådet forbindelse til nærmeste teleskab ejet af TDC) på en 8 leder, og jeg har ført den 8 leder ned til det første stik. Da Fullrate "kun" skal bryge TO tråde til deres internet/router, har jeg lavet et rj-11 stik med to ledere fra stikket til en rj-11 i routerens indgang, og YDERLIGERE to ledere der går til en ANDEN rj11 stikprop på min router (den der hedder tele1). Det andet sæt er så bare par2 jeg har brugt. Og da jeg har tilsluttet min router ved livet, så smider jeg derfor "bare" signalet rundt i hele huset på "det forkerte" trådpar, og bytter om på ledningerne i alle stikkene, og afbryder forbindelsen til dette trådpar ud til forsyningsskabet.

Men... Hvis man vil have det lidt enklere (mindre arbejde), eller hvis man kun har 2 ledere i huset, så gør man det at man laver TO stik hvor man idag kun har et, ved livet. Det ene stik er fortsat født af livet, og det andet stik er så "ført rundt i huset", dvs til de øvrige kontakter, via par1 (det eneste par du har i en gammel installation). Man skal derfor enten som sagt lave et stik ekstra og forbinde det nye stik til "tele1" på routeren, eller bare crimpe en stikprop på ledningen og sætte den direkte i routeren.

Løsning #2 virker dog KUN hvis du sætter din router ved livet, og begge løsninger kræver at du har en router der styrer din IP telefoni.
Citat fra Handyman...not

Fair nok .... og helt sikkert fornuftigt... Mobil til mobil er altid det billigste.

Med hensyn til fixed price vs. lav minutpris har du så regnet på hvor mange timer du skal ringe for at det ikke er billigere bare at have et variabelt setup?



Det har jeg nu ikke da telefonien ikke er det afgørende for mig og min forbindelse. Jeg sparer flere penge end det koster på Internettet for den forbindelse jeg vil have (Høj upload primært)

Er ikke engang sikker på om det kunne lade sig gøre men bliver da lidt nysgerrig nu.

/Jacob
Annonce
Twist@ tak for oplysningen

p /p
IP-telefoni er efterhånden kommet over sine børnesygdomme og fungerer i de fleste tilfælde upåklageligt. Det vigtigste krav, er en stabil internetforbindelse. De fleste, som har oplevet, at "IP-telefoni ikke virker", er personer, som har oplevet IP-telefoni på en for dårlig internetforbindelse.
Som fingerregel kan jeg anbefale:

Samlet pakke til internet og IP-telefoni

Hovedstadsområdet:
Fullrate el. Cybercity

Andre steder i landet:

Cybercity

Har man internet i forvejen og skal kun have IP-telefoni
Unotel (0,- i alm. abonnement og 29,- for gratis samtaler til fastnet)

dog skal det siges at... bor man i lejlighed:
så prøv at få internet og IP-telefoni gennem en fælles løsning. Det er dyrt i etablering, men billigst i abonnement, og giver højere hastigheder end alm. ADSL. Tag fx. Novomatrix.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis