Monza

Hej nu kommer jeg altså med et spørgsmål, ikke direkte om min puch monza, men sådan mere generelt. lakken i tanken er ikke for pæn, og nu har jeg altså besluttet at få den lakeret selv. Så er der nogen der evt. ved hvordan jeg skal starte helt fra begyndelsen til at få det bedste resultat?

mvh. Kenneth


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra grossmann

Hej nu kommer jeg altså med et spørgsmål, ikke direkte om min puch monza, men sådan mere generelt. lakken i tanken er ikke for pæn, og nu har jeg altså besluttet at få den lakeret selv. Så er der nogen der evt. ved hvordan jeg skal starte helt fra begyndelsen til at få det bedste resultat?

mvh. Kenneth


Hvis du vil gøre det selv, så skal du først slibe al den gamle lak og grunder af, du kan eventuelt bruge en maling og lak fjerner. når tanken er ren skal den have grunder af flere tynde lag, er der små buler o.l. skal du spartle efter første grundning. Du skal så slibe med en meget fin sandpapir. Jeg har på mine motorcykler brugt en billig standart spray lak fra Jem & Fix, til ca. 20,00 Kr. pr. dåse. men jeg har så også brugt meget tid på mellem slibning og larkeret med mange tynde lag. Som afslutning har jeg brugt tre lag klar lak. Når lakken så er hærdet ordentligt igennem ca. to døgn har jeg givet den voks, og det står stadig flot, efter tre år. Men den får også voks mindst en gang om måneden.
jeg har tænkt mig at lakere i mørk blå metallic, og jeg har fundet en spraylak hos den lokale maler-forretning, til 84,95. Det er altså ikke nødvendigt at bruge så mange penge på lakken? Og med hensyn til at slibe mellem hvert lag? Er det bare lige en let slibning med fint sandpapir eller hvordan, og hvad korn?


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er nok en smags sag hvor dyr lakken skal være, du ved nogen kan lide datteren andre moderen !
Du skal bruge fint vandslibepapir, dog uden brug af vand, og det er kun for at give en bedre vedhæftnins evne til næste lag, Husk at der skal være støvfrit der hvor du larkerer. Du kan lige inden du skal larkerer sprøjte med en blomster forstøver med vand lige omkring arbejds stedet, dog ikke så det rammer det du skal larkerer.
Det burde jeg kunne finde ud af. Mange tak for svaret håndværker. så er det bare med at komme igang biggrin


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også