Gulnet Ikea køkken?

Hej med jer..

Vi står for at skulle købe nyt køkken og har kigget på både Hth, Kvick og Ikea, og synes at de hver især har flotte køkkener.

Så fik min kone forleden at vide af en kollega at vi ikke måtte vælge et Ikea køkken med hvidlakerede låger, da deres var begyndt at gulne efter et år på bagen.

Så var det jeg håbede på at der var nogen der kunne afkræfte denne påstand.
Jeg synes at de laver nogle fine køkkener til prisen og kunne sagtens finde på at købe et sådant.

Men er der nogen der har hørt at deres hvidlakerede køkkener gulner?

Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sand...

Vi har her et ikea-køkken der er 5 år gammelt, og det gulner absolut ikke. Køkkenet er stadigvæk som nyt, taget i betragtning af at køkkenet jo må ses som værende i den billige ende af prisskalaen. Vi er meget positivt overraskede over hvor flot det står.

Ikea kører jo med 25 (tidl. 10) års garanti på køkkenet, som mon ikke der er taget højde for at der ikke må forekomme misfarvninger osv.?

mvh

Lasse Kristensen
1000 tak for svaret smile

Jeg kunne heller ikke få det til at passe..´
Har hørt at det er Invita der laver køkkenerne for Ikea, er der nogen der kan be/afkræfte det?

Uanset hvad, så har man så de 25 års garanti, det var jeg heller ikke klar over.

Takker igen
Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det kan afkræftes. Ikea's køkkener produceres rundt i hele Europa af mere eller mindre uafhængige producenter. Der kan dog forekommer ligheder mellem flere produkter. Eksempelvis er skuffer, hængsler og lign. alle produceret hos Blüm i Tyskland. Her får 95 % af alle køkkenfirmaer disse ting fra.

MVH

Lasse
Du skal dog forresten lige være opmærksom på at de 25 års garanti, ikke gælder hele køkkenet, men kun dele af dette. Men kontakt Ikea og de har brochurer om det selv samme.
Er det et rygerhjem. Noget maling er mere modtagelig end andet, meget stærk salmiak spiritus kan lave underværker.

Hvis køkkenet aftørres i Clorin vil det også gulnes har jeg set, så er der ingen vej tilbage.

Invita, da jeg købte et af mine køkkener havde en masse møbelsnedkere til at lave deres ting.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hmmm du siger noget med tobakken, det kan sagtens være at de ryger.

Den med clorinen har jeg ikke hørt, men det var da godt du nævnte det, så skal jeg nok holde nallerne fra at rengøre det smile

Søren

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Jeg har nu set gulnede køkkener før, dog ikke så tydeligt at det kunne ses uden at sammenligne med noget direkte hvidt. Producenten fortalte at det skyldes at MDF-pladen, som lågen var lavet af, kunne afgive farve så det virkede en smule gulnet.


Jeg har fået farvekoden på deres ståt serie, der er både gul og rød i farven, så helt hvid har den aldrig været.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
okay, bare det ikke ligner gammel morgenurin når det skulle ha været hvidt smile

Men du må da gerne lægge farvekoden herind, det kunne jo være at man fik brug for den smile

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
i Ikea er flg. låger hvide: Abstrakt (højglans) og Solär (grebsfri hvid)

flg. låger er ikke hvide med knækkede hvide: Lidingö, stät, appläd, ädel og findes ikke som helt hvide hos Ikea.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også