Ventilation - mur-rør

Jeg har en gammel udluftning i badeværelsesloftet - Den firkantede type, hvor man åbner lemmen med et træk i en snor. Ventilationsrøret er også firkantet.
Jeg skal opsætte en elektrisk ventilator, men de ventilatiorer jeg har set på et udformet til et rundt rør. Kan man købe en adapter - eller hvad gør man ?

Do It Yourself
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Laver en plade der passer i hullet og borer et hul svarende til ventilatoren i den plade... men! de små ventilatorer man kan købe i Harald Skrald til 49.95 kan altså ikke flytte megen luft rundt. De er beregnet til at fragte fugten ud på den anden side af f.eks. en rude. De kan ikke presse luften gennem et særligt langt rør uden at effekten daler kraftigt. Alt andet lige ville det være bedre at have noget i den anden ende af det firkantede rør der kunne suge den fugtige luft ud. Derved kan ventilatoren blive større og larmen flyttes væk.

Det lyder som om du bor i en lejlighed med det man kalder mekanisk aftræk. dette er faktisk ret effektivt i sig selv, så vurder om det er bøvlet værd at rode med en blæser
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis