Hjemmebygget campingvogn?

Som mange her, synes jeg det er federe at lave det selv.
Derfor har jeg fået den ide, at jeg vil lave en lille campingvogn. Ja, jeg ved, at det er nemmere at købe en gammel, brugt en og så sætte den i stand, og at der er mange andre fordele ved en fabriksfremstillet, men det sjove i denne sammenhæng er at lave den selv.

Men hvad er reglerne?!

Jeg vi gå med til at bruge chassiset fra en lille brugt vogn med stelnummer på og så bygge min vogn på den.

Jeg har set et lignenede indlæg på campingferie.dk, men tilsyneladende ved man ikke meget der.

[LIST]
[*]Kan man bare bygge sin vogn på det gamle chassis og uden videre få nummerplader på?
[*]Er der tale om en hurtig tur til synshallen?
[*]Er der et særligt omfattende syn for hjemmebyggede vogne?
[*]Nogle snakker om typegodkendelse - er det virkelig nødvendigt?
[*]Er der nogle, der har erfaringer med at bygge en campingvogn?[/LIST]
Håber, at nogen kan hjælpe.
Jesper.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kode1303

Som mange her, synes jeg det er federe at lave det selv.
Derfor har jeg fået den ide, at jeg vil lave en lille campingvogn. Ja, jeg ved, at det er nemmere at købe en gammel, brugt en og så sætte den i stand, og at der er mange andre fordele ved en fabriksfremstillet, men det sjove i denne sammenhæng er at lave den selv.

Men hvad er reglerne?!

Jeg vi gå med til at bruge chassiset fra en lille brugt vogn med stelnummer på og så bygge min vogn på den.

Jeg har set et lignenede indlæg på campingferie.dk, men tilsyneladende ved man ikke meget der.

[LIST]
[*]Kan man bare bygge sin vogn på det gamle chassis og uden videre få nummerplader på?
[*]Er der tale om en hurtig tur til synshallen?
[*]Er der et særligt omfattende syn for hjemmebyggede vogne?
[*]Nogle snakker om typegodkendelse - er det virkelig nødvendigt?
[*]Er der nogle, der har erfaringer med at bygge en campingvogn?[/LIST]Håber, at nogen kan hjælpe.
Jesper.


det lyder som en spændene ide smile
reglerne kender jeg ikke umiddelbart, men kan da ikke nære mig for at komme med råd/ideer. du skriver du vil bruge rammen fra en lille vogn, jeg ville nok vælge en fra en større vogn evnt med bremser,
da hjemmebyg ofte bliver en del tungere end fabriks fremstillede. og du skal med stor sikkerhed en tur på godkendt vægt med herligheden iden du kommer til syn.

med biler er det desvære meget svært at få synet noget uden typegodkendelse tænker på kitcars. så jeg vil tro det er det samme for camping.
men dem der egentlig kan give dig de bedste svar er din synshal og skat.

det var sådan lige det der væltede ud gennem fingrene her til morgen, håber bare lidt kan bruges.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg mener at vist du f.eks bygger på et trailer stel, er det meget nemmere at få godkendt end hvis du bygger dit eget stel, da dette skal typegodkendes. Dette er trailer stellet allerede.

Du kan altid tage en uformel snak med motorkontoret

Lyder som fedt projekt, lad os endelig høre nærmere
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis