Min Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 har svært ved at gå i gear

Hej.
Min anden bil, en Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 Aut. fra 94 har svært ved at gå i gear, især når motoren er kold. Hvis jeg giver lidt gas, omkring 2000 omdrejninger hopper den i gear, men kun i 2 gear. Når jeg kører omkring 2-3 km og så slukker den og starter igen kører den perfekt.
Håber der er nogle der har erfaringer med dette problem?

Assumption is the mother of all fuck up's !!!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Dedra Ejer

Hej.
Min anden bil, en Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 Aut. fra 94 har svært ved at gå i gear, især når motoren er kold. Hvis jeg giver lidt gas, omkring 2000 omdrejninger hopper den i gear, men kun i 2 gear. Når jeg kører omkring 2-3 km og så slukker den og starter igen kører den perfekt.
Håber der er nogle der har erfaringer med dette problem?


vil lige starte med at sige jeg ved meeeeget lidt om automat gearkasser, men for mig lyder det som om du skal have skiftet olie på din gearkasse.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Ja - det lyder umiddelbart som om du mangler olie i din aut. gearkasse. Olien checkes ved driftsvarm tilstand. Kør gearvælgeren frem og tilbage mellem D og R et par gange. Lad bilen gå i tomgang og check oliestanden på gearkassen ( den har sin egen oliepind ). Efterfyld om nødvendigt - dette sker oftest ned gennem røret hvor oliepinden sidder. Vær sikker på at det er den korrekte olie du påfylder ( se instruktionsbog )
Med venlig hilsen

Vangsoe
Tak for jeres hjælp, jeg har nu talt med en "gearkassemand" og han mener den hopper i et nødprogram der bliver nulstillet når jeg slukker den. Det kan være en uotput og input sensor på gearkassen som er ved at stå af, det er forholdsvis billigt at skifte, ca. 500,- ialt. jeg vender tilbage med resultatet når sensorene er skiftet

Assumption is the mother of all fuck up's !!!

Hej dedra ejer.... Jeg har et lign. problem med min voyager. Virkede din gearkasse efter udskiftningen af sensoren? Og hvilken "gearkassemand" brugte du?

Venlig Hilsen
Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis