bus bagage.. gerne svar NU

Hej.

Jeg står og skal afsted på en studietur hvor vi skal afsted i en meget lille bus hvor vi så skal have bagage inde i bussen.

Har så hørt at ifølge dansk lovgivning så er dette ikke tilladt med bagagen derinde.

Kan dog ikke selv finde noget på det, nogen der ved noget om det eller kan finde det her på nettet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har arbejdet i et firma der hedder BUSKOM.dk og der har vi altid haft bagage inde i bussen og aldrig haft problemer med det...

Eneste ulempe er jo at det er besværligt at komme ind og ud af bussen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra Guffi

Hej.

Jeg står og skal afsted på en studietur hvor vi skal afsted i en meget lille bus hvor vi så skal have bagage inde i bussen.

Har så hørt at ifølge dansk lovgivning så er dette ikke tilladt med bagagen derinde.

Kan dog ikke selv finde noget på det, nogen der ved noget om det eller kan finde det her på nettet?

har aldrig hørt om en lov på dette punkt, kun selskabernes retningslinier, og så alm. sund fornuft.
løs bagage af større art vil i tilfælde af hård opbremsning blive dødbringende hvis dette ikke er forsvarligt fastgjort, hvilket det sjældent er i en bus.

og det ser man også ofte i personbiler, der i bagruden har alverdens skrammel stablet op ( det var så lige et sidespring sorry rolleyes )

noget andet er irretations momentet over folk der parkere deres bagage på de ledige pladser i steden for bussens bagaerum

men den nemmeste måde du finder ud af det, er ved at kontakte selskabet du skal køre med, de kan oplyse dig helt præcist hvad du må og ikke må i deres busser

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Takker for svarene..

Det er med det lokale amu center, og fordi at deres store busser ikke er ledig så skal vi kører en transit hvor der ikke er bagage rum

Det jeg tænkte på og også havde hørt var også det med surring.
Jeg har altid stropper med så baggage ikke kan slynges gennem bussen wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis