Indkørselsfliser som vil skride.

Vi er ved at lave en indkørsel langs vores skel. Vi har fået lagt stabilt grus ud i 30 – 40 cm højde, og der er nu en niveau forskel på ca. 25 cm. mellem vores stabilt grus til naboens grund. Jeg er bange for at det stabile grus vil skride, når vi begynder at bruge vores indkørsel, og at vores fliser mm. vil skride med. Der er den niveau forskel, da det er et nybyggeri og naboen er ikke begyndt på deres hus, eller planering af have.
Vores indkørsel er 22 m. så jeg vil gerne have en billig, men også holdbar løsning.

Jeg håber problemet er forstået.

På forhånd tak,

Hjemmehåndværkeren.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan eventuelt lave en kant af dobbelt fliser hvis de hedder det og lægge dem i blanding cement. Jeg har gjort det på en terrasse med succes. Hvis du lægger de alm.
fliser den ene vej og de dobbelte på langs
tror jeg det vil være godt
mvh
Claus Jørgensen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Snak med naboen om hvad han har tænk sig at gøre med hensyn til niveau regulering... Hvis han vil op i samme niveau som dig og han også vil have indkørsel i samme område er det jo bare at få ( eller få naboen til) lægge noget stabilgrus på den anden side af skellet og komprimere det...

Hvis han ikke vil op i samme niveau er det sikkert nogle regler for hvor skråninger og evt stensætninger/støttemure mellem parcellerne skal være. Ofte skal de ligge ½ - 1 meter fra det rigtige skel, på egen grund, så hvis du ikke kan blive enig med naboen om hvad der skal ske mellem jer, er der kun at læse regionplanen og deklarationen for området, her vil sikkert være beskrevet hvordan reglerne er for niveaureguleringer og skel.

Hvis han ønsker at blive nede i det oprindelige niveau kan du lave en støttemur, det kan være i den flise du har valgt til indkørsel eller det kan være nogle specielle bloksten eller sten beregnet til stensætninger. Men når højden kun er omkring 30 cm er det ikke nædvendigt med det helt store. Bare sørg for at din bund er komprimeret ordentligt og at afretningen er helt lige...
Hvis naboen vil op i niveau og skal have plæne eller lignende kan du fylde op inde på hans grund med muld eller evt sand blandet med muld. Måske har han en bunke med overskudsjord fra afrømningen du kan hente fra ellers prøv at få ham til at hjælpe med projektet, så er du også sikker på at han er med på hvordan slutresultataet kommer til at se ud...

Gode naboer er noget der gerne skulle holde mange år frem i tiden !!!!!!

Venligst Njord smile wink smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis