Farve skift m.m. mere

Gode råd efterlyses af en der ikke har været båd ejer så længe

Farveskift

Min LM 23 fra 1972 er ikke så køn, farven er meget bleget af solen, båden er heller ikke blevet vedligeholdt så godt, af tidlige ejer som den burde, den er mat lyseblå, jeg vil gerne have den blank mørkeblå

Kan man selv male den med malerulle, og få et godt resultat

Hvis ja. Er det noget bestemt maling der skal bruges, og kan det oplyses hvad slags

Det er en glasfiber båd, skal overfladen behandles inden maling, udover at den skal være ren

Alle gode råd, forslag og fiduser modtages

Tryklås til kaleche

4 af stifterne der sidder på båden, til tryklås på kaleche er væk, og hullerne er for store til at jeg kan isætte nye, stifterne har konisk gevind, sikket selvskærende.

Jeg skal bruge navn på noget 2 komponent, der kan males

Skal jeg sætte stifter i inden, 2 komponenten er hærdet eller skal jeg bore huller og skrue dem i, nogle af hullerne er gennemgående, skal jeg lade 2 komponenten hærde lidt før jeg fylder det i

Nedslidt teaktræsdæk

Teaktræsdækket er meget slid, flere stede kan man se skuerne, jeg har ikke råd til at få et nyt, og hvis jeg fjerner det, vil der være 100 huller der skal fyldes ud og slibes, inden jeg kan male ruf og dækket

Jeg har tænkt på at på klister skridsikkert gummi oven på alt teaktræet, er der nogen der har kendskab til hvor man kan købe det i meter mål og det skal være mindst 1,20 m. bredt

Er der nogen der har set det gjort før, og hvordan så de ud.

Huller i skot i kahytten

I gennem bådens 35 år har der på de ene skot i kahytten været monteret flere ting, som alle er taget ned igen og har efterladt skottet fyldt med huller

Jeg har forestillet mig at spartle hullerne og så klister en meget tynd finerplade på. Den skal være så tynd at den kan skæres til med en hobbykniv, er der nogen der ved hvor man kan købe sådan finer plade

Og en gang til Alle gode råd, forslag og fiduser modtages

MVH

OVE confused
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vi starter med maling, så står det hele i Hempels lille bog eller Internationals samme. Teakdæk : jeg kan ikke se, om skruerne kan bores dybere i og proppes igen. Hvis ikke, og du vil lægge andet på, så fjern teaken først og spartl hullerne ud. Læk det på i felter med mellemrum, som skridmønstret er på dækket i forvejen, ikke i hele stykker Find en specialtrælast med hårdt træ og forhør dig om finér, jeg har selv en rulle med ca 1mm mahogny, som jeg har brugt til at finere plader med. Jeg brugte kontaktlim.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også