Radiatorer klikker

Hejsa!

Jeg bor til leje i et rækkehus fra '86, hvor radiatorerne i huset klikker. Det er sådanne metalliske klik, og problemet er, at vi bliver vækket af det om natten i soveværelset.

Klikkene forsvinder om sommeren, når alle raditorerne er slukket, men det hjælper ikke noget at slukke for den enkelte radiator - den klikker uanset om den er kold eller varm.

Er der for lidt vand i systemet? Er der luft? Er systemet dimensioneret forkert?

Håber der er nogen der har nogle tips, så vi kan få noget ordentlig nattesøvn!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra tommyhj

Hejsa!

Jeg bor til leje i et rækkehus fra '86, hvor radiatorerne i huset klikker. Det er sådanne metalliske klik, og problemet er, at vi bliver vækket af det om natten i soveværelset.

Klikkene forsvinder om sommeren, når alle raditorerne er slukket, men det hjælper ikke noget at slukke for den enkelte radiator - den klikker uanset om den er kold eller varm.

Er der for lidt vand i systemet? Er der luft? Er systemet dimensioneret forkert?

Håber der er nogen der har nogle tips, så vi kan få noget ordentlig nattesøvn!


Hej.

Den klikken tror jeg ikke i kommer af med, kun hvis i konverterer til gulvvarme.
Kliklyden kommer hel sikker fra stålet når den enten udvider, eller trækker sig sammen, måske en ny radiator, det ved jeg ikke, men det kan prøves. smile
En sidste udvej, så kan man købe ørepropper cool

PE

Citat fra pev

Hej.

Den klikken tror jeg ikke i kommer af med, kun hvis i konverterer til gulvvarme.
Kliklyden kommer hel sikker fra stålet når den enten udvider, eller trækker sig sammen, måske en ny radiator, det ved jeg ikke, men det kan prøves. smile
En sidste udvej, så kan man købe ørepropper cool


Jeg tænkte også allerførst at det var metallet der udvidede sig, men når de også gør det, selvom de er slukkede og iskolde? Jeg kan tydeligt høre kliklyden fra den enkelte, ellers kolde radiator.

Det er (vistnok) mest de radiatorer på 1. sal der klikker. I hvert fald hjælper det en lille smule at slukke for den radiator der er lige neden under, i stueetagen (men så bliver der koldt i stuen...).
Citat fra tommyhj

Jeg tænkte også allerførst at det var metallet der udvidede sig, men når de også gør det, selvom de er slukkede og iskolde? Jeg kan tydeligt høre kliklyden fra den enkelte, ellers kolde radiator.

Det er (vistnok) mest de radiatorer på 1. sal der klikker. I hvert fald hjælper det en lille smule at slukke for den radiator der er lige neden under, i stueetagen (men så bliver der koldt i stuen...).


Hej.

Den klikken kan altså også være hvis et rør gnider på af for eksempel træ. Spånplade er noget af det værste som kan give knirkelyde..

PE

Tak for de hurtige svar, Poul Erik :-)

Uanset årsagen, så kan jeg alligevel ikke foretage mig så meget når jeg er lejer, andet end at lufte radiatorerne på 1. sal ud, og se om det hjælper... Måske putte lidt lurpak ned om rørene? :-D Men man kan virkelig ligge om natten og fokusere på de kliklyde og så vågne op om morgenen og være stiktosset på dem...
Hej.

Det var så lidt.

Ja, det var måske en ide med smørret smile
Jeg synes du skal sige til viceværten, at du har det problem. Det hjælper med sikkerhed, hvis du flytter smile

Håber snar du får sovet igen biggrin

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis