Motorcykel

Hej.

Vi er to drenge på 13 og 14 år der har en motor fra en plæneklipper som gerne vil lave en slags motorcykel. Den behøver ikke at køre specielt hurtigt. Vi har lidt erfaring med motorer og har en pocketbike med en 49cc motor. Vi ved bare ikke rigtig hvordan vi skal bygge den. Vi har og har haft nogle gode idéer og en voksen der er god til sådan noget, til hjælp.

Så skriv gerne hvad i synes. Vi har bla mulighed for svejsning og materialer til stellet.biggrin

Ornli' zyg, eller bar' zyg. Ornli' zyg.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke plæneklipperen er af typen med rem i siden, så er det ikke nemt.

Dem med propel i bunden har trækakslen lodret.

Den anden type er iøvrigt penge værd (læses de er helvedes dyre fra ny).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den med aksel i siden også kaldet en cylinderklipper.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
okay, vores er med aksel i bunden. er det helt umuligt at lave dt med sådan en?

Ornli' zyg, eller bar' zyg. Ornli' zyg.
Det lyder mere som en ide end noget som er gennemtænkt..
Der skal købes svejseanlæg, rør til stel, hjul, styr kæde, tandhjul, og hvad ved jeg. Det var måske en bedre ide at kigge i den blå avis eller guloggratis.dk efter en brugt MC som skal sættes i stand.. kig efter motocross maskiner eller andre off roadere som er uden nummerplader og derfor uden afgift.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hallo Grandoldman det er der jo ikke meget sjov ved.. de unge menneske ville bygge selv. Som alternativ kan man købe en gammel fræser, der er der også aksel ud af siden må motoren. Ofte kan man finde dem til en meget fordelagtig pris på dba; hvis man er heldig skal de gamle briggs motorer bare have slebet platinerne så starter de som en mis. Hvis ikke det er noget man kan skaffe så kan man til tider finde en god brugt motorsav, (Med lidt held er de til at skaffe billigt på div militær auktioner, ellers så smut ned til den lokale motorsavspusher og tig jer til en gammel svend) og med den som drivkraft lave sig et rigtigt fedt løbehjul, men der må jeg advare de unge mennesker hvis ikke i får gearet det korrekt så kan det altså komme til at køre rigtigt stærkt..;-) Hvis i vælger at gå i gang svende så husk at det er ingen sag at køre stærkt, kunsten ligger i at få bremset igen, sagt med andre ord så skal i sørge for at få monteret et sæt ordentlige bremser, og med det mener jeg ikke bare en forbremse fra en gammel SCO cykel.. God vind med projektet og lad os se nogle billeder hvis i kommer i gang
mange tak for svaret og noget opbakning, klokker! hvad er en 'fræser' lige præcis? vi har ikke mere end 3-400 kr. at købe materialer for, så jeg ved ikke om det kan lade sig gøre?

Ornli' zyg, eller bar' zyg. Ornli' zyg.
En fræser er et motoriseret haveredskab, men med det budget er det godtnok hårde odds for jeres projekt. Hvis i kigger på dba under haveredskaber-havefræsere så tror jeg i vil kunne finde noget men jeg er ikke klar over om der er nogen indenfor jeres budgetrammer.. Der er et par bud her i kunne kigge på http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53382363
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53366586 Den ene af annoncerne har vedhæftet billeder så kan i også få udvidet jeres horisont og lære hvordan en havefræser ser ud ;-) Frisk mod på projektet svende
Hilsen Klokker
tak! en kæmpe hjælpbiggrin vi må lige spare lidt op, så går det nokwink vh. ...

Ornli' zyg, eller bar' zyg. Ornli' zyg.
Vi kunne nok godt hæve budgettet.

Ornli' zyg, eller bar' zyg. Ornli' zyg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis