For stort vandtryk

Jeg havde for lidt vandtryk til mit hus og fik sat en pumpe på som kunne hæve trykket til et niveau som passede os.
Nu er der bare det at trykket til vores vandvarmer er lige en anelse for højt og det får sikkerhedsventilen til at dryppe.
Jeg ønsker ikke at sænke trykket til hele huset og ville høre om man kunne sætte en eller ande dims foran vandvarmeren til at sænke trykket til kun den?

LG - Portugal
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg tror ikke at det er vandtrykket, der gør at sikkerhedsventilen drypper.

Kunne det ikke være at du bruger lidt mere af det varme vand, nu når i har fået et ordentligt vandtryk? For hvis i bruger mere vand, så kommer der automatisk mere vand ud af sikkerhedsventilen.

På vores vandvarmer, kommer der vand ud af sikkerhedsventilen ca. 1 gang i timen når der ikke bruges vand.

Hvis du er sikker på at det er sikkerhedsventilen, så skulle det jo også dryppe når vandvarmeren er slukket og kold.. Du kunne prøve at slukke i et døgns tid, og se om det stadig drypper..hvis det gør det, så kan sikkerhedsventilen strammes en smule.

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB

Tak for dit svar.
Den drypper faktisk meget lidt i løbet af natten, men om dagen hvor vi bruger vand drypper den et dryp ca. hver 5 sekund.
Den drypper ikke når den er kold, men jeg troede at varmen i beholderen også hævede trykket.
Hvorfor drypper den når vi bruger vand?
Jeg kan ikke se nogen steder at jeg kan stramme ventilen, kan man det på alle ventiler?
Er det aceptabelt at den drypper?

Lars.

LG - Portugal
hej LG

hvis du har en modløbsventil, en ventil der sikrer at der ikke løber varmt vand tilbage til det kolde. Og det bør/skal man have. Så vil den mængde vand du har i varmtvands be´holderen udvide sig ved opvarmningen. denne udvidelse er en tryk forøgelse og derfor giver din sikkerhedsventil mere vand fra sig hvor der er varmtvands forbrug og hvis du i længere tid ikke bruger varmtvand vil den ikke give noget.
Håber du kan bruge forklaringen

Venligst Njord

MVH Njord
Hej Njord

Ja det har jeg også selv gættet. Men hvad gør jeg? Acceptere at den drypper?

Lars.

LG - Portugal
Hej.

Reglerne siger at ventilen skal være koblet til kloakken/afløb.

Ja, du skal acceptere at den drypper, for den drypper ofte.

Sæt den evt. til kloakken.

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis