Problem med længde på afløb til Opvaskemaskine

Hej

Jeg har et irriterende problem jeg bare ikke kan få løst, da jeg får forskellige svar fra alle jeg spørger til råds.

Mit problem er at jeg skal havde opsat en opvaskemaskine i mit nye hjem, men fra håndvasken (hvor afløb og vand skal hentes fra) er der 4,1m. Jeg har bestilt en VVS'er til at føre afløb rør og vand rør de 4,1m hen til pladsen. Men problemet er at få en opvasker der kan pumpe vand så langt at det ikke går i stå og sætter sig fast.

Bosch/Siemens siger at deres maskiner kun kan pumpe beskidt vand ud max 3m.
El-Giganten siger at det overhovedet ikke er noget problem.
Punk1 siger noget forskelligt hver gang.

Den eneste pålidelige kilde (ifølge mig selv) er Miele Teknisk rådgivning. De siger at deres maskiner kan pumpe op til 4m, men så skal det også være en lige linie uden opadgående steder overhovedet (der er ca. 6-7cm desværre).

Så nu er det jeg vil spørge om der er nogen af jer der har erfaringer med dette og muligvis havde et godt råd.
Altså i det store hele om det er værd at tage chancen og købe en Miele maskine og håbe på at det virker.

På forhånd tak

PS. hvis der mangler oplysner så skriv det endelig.

Mvh Andreas
Hej Jeg har et irriterende problem jeg bare ikke... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og der er ikke mulighed for at bytte om på et skab og opvaskemaskinen et andet sted ?

(Og så lige for at nævne det, hesteskoen er et mareridt at lægge bordplade på)
Hej Andreas

Din vvsér kan lave en tilkobling, på dit afløb der sidder laverér.
Også er jeg sikker på at der kan laves et godt og vel fungerene afløb.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis