Styring af arbejde på kunder

Hej allesammen

Kender I et program der med snablen nede i en Acess-database kan holde styr på arbejdsopgaver pr kunde pr tidsfrist/periode og samtidig kan vise hvilke arbejdsopgaver der er i måneden med angivelse af art, kunde osv.

Det er opgaver der ofte skal løses år efter år pr kunde, men tidsfristerne kan variere.

Det lyder som en form for projektstyring, men hvor kunden er den væsentlige og ikke projektet, da kunden fortsætter år efter år ofte med samme opgaver og tidsfrister.

Jeg kan godt løse det i Acess, men det er lidt bøvlet og ikke særligt overskueligt i udskrifterne.

På forhånd tak

JørgenE

Mvh. JørgenE
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var godt nok et noget specielt spørgsmål på en LDS side!

Jeg har arbejdet meget med Access-databaser, både professionelt og privat, og vil give dig ret i, at det kan være noget bøvlet at få lavet gode Forms, men til gengæld er udskrifterne da relativt simple og overskuelige, hvis du ellers behersker SQL nogenlunde og kun udtrækker de data, der virkelig skal bruges

De fleste større projekter har jeg dog løst ved at lave det som et Visual Basic project (version 6.0, dvs. før .Net versionen). I VB-projektet kan du importere hele Access databasen og få alle data vist på den form du måtte ønske, idet de enkelte elementer kan knyttes til en post i en af databasens tabeller. Du kan manipulere på den via simple SQL-sætninger, f. eks til at udtrække lige nøjagtigt de data, du måtte ønske.

Samtidigt har du alle de mange muligheder til rådighed, der findes i Visual Basic, og er ikke underlagt de begrænsninger, der ligger i Access's VBA.
.Net versionen af Visual Basic har de samme og ifølge Microsoft bedre muligheder, men indtil videre har jeg kunne nøjes med faciliteterne i VB version 6.

Skal du have noget avanceret ud af VB, vil jeg dog anbefale, at du anskaffer en af de bedre versioner (Professional), hvis du vil lave et større program, men Standard kan række til mere simple applikationer.

Jeg tror ikke, at du kan finde et færdigt standardprogram, der kan løse lige netop dine specielle krav, og hvis du finder det betyder det sikkert, at hele databasen skal redesignes.
Umiddelbart vi ljeg også sige, specialprogramel. Men MS project kan da i hvertfald sagtens klare flere projekter/kunder i en kalender måned, hvis du istedet opdeler i tilgængelige resourcer (ansatte) i stedet for ledige opgaver. Men, jo det bliver nu nok lige så besværligt at importere acess databasen i project, som i VB.
Mange tak for jeres svar, men i stedet for at begynde at skulle lære et nyt program, fortsætter jeg udviklingen i Acess.
Jeg havde jo håbet på "en åbenbaring" hvor der allerede eksisterede lige det jeg skulle bruge ..... og så gratis

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis