Havepumper og algefjerner

Jeg har en Heissner p6000 pumpe, der sender vand op igennem mine vandsten i forhaven. Imidlertid holder sådan en pumpe kun i ca. 1 år før den holder op med at virke. Kan det nu også være rigtigt?
Filteret er pænt og rent, der sidder ingen sten i pumpehuset, der er kort sagt ingen tegn på, hvorfor den holder op med at pumpe.
Jeg hælder en kop algefjerner i vandet engang imellem for at holde stenen ren. Kan det slide pumpens indre dele? Er der nogen, der har erfaring med pumpers levetid eller et bud på årsagen til hvorfor vores pumper ikke holder længere?

Henning Olsen
[email protected]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
citat:
Oprindeligt indsendt af Henning Olsen:
Jeg har en Heissner p6000 pumpe, der sender vand op igennem mine vandsten i forhaven. Imidlertid holder sådan en pumpe kun i ca. 1 år før den holder op med at virke. Kan det nu også være rigtigt?
Filteret er pænt og rent, der sidder ingen sten i pumpehuset, der er kort sagt ingen tegn på, hvorfor den holder op med at pumpe.
Jeg hælder en kop algefjerner i vandet engang imellem for at holde stenen ren. Kan det slide pumpens indre dele? Er der nogen, der har erfaring med pumpers levetid eller et bud på årsagen til hvorfor vores pumper ikke holder længere?

Henning Olsen
[email protected]



Heissner pumper er ikke kendt for at holde særlig lang tid, en god pumpe er efter min mening Aquamax pumper som giver 5 års gar. en anden fordel er at de ikke bruger ret meget strøm i for hold til ydelsen.

MVH Jan H. www.koien.dk
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis