ventilation

Hej jeg vil gerne installere et ventillations anlæg i mit hus ,er der nogen som kan anbefale et godt produkt , til en fornuftig pris.
Hej jeg vil gerne installere et ventillations... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak for alle de gode tips og triks nu har jeg helt sikkert noget at gå videre med .
Der er to metoder til at måle, den ene måler man lufthastigheden i et rør med en tragt man holder over ventilerne. Der kan måles med en "propel" eller et varmetrådsanemoneter. Den anden metode er ved at måle trykfaldet ovet ventilen, og v.h.a. tabeller og måling af spaltemål i ventilen regne sig frem til luftmængden. Begge metoder kræver lidt rutine, og instrumenterne koster fra 4ooo kr og op.
Har man et nyere Nilan (andre kan også) kan man regulere ind og udsugningsventilatorens hastighed i de enkelte trin, og dermed indstille passende mængder på det enkelte trin. Der bør suges en anelse mere end der blæses ind. Dette for at sikre at man ikke trykker varm fugtig luft ud i husets konstruktioner.
Første trin vil være en proportional indstilling af den enkelte ventil, så forholdet mellem den ønskede og den reelle mængde er ens på alle ind hhv. udsugningsventiler. Derefter indstilles den samlede mængde ved at regulere ventilatorens hastighed.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej,

jeg har købt en 2 år gl. Nilan VPL 15 Ec og skal igang med at finde ud af dimensionering, rørføring m.v. - kan du evt. give råd om det ?

 

 

Ja, du kan gøre som i denne tråd "Varmegenvinding rørtype og størrelse"
Skriv igen hvis du skal vide mere
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har åbent køkken-alrum-stue med brændeovn. Er der nogle specielle hensyn jeg skal tage dér og hvad med udblæsning/indsugning ved brændeovnen ?

mvh.

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Peter 1978
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis