Unormal gevind i Pedalarm

Jeg har en gammel racercykel, hvor pedalarmen brækkede den anden dag. Jeg har førsøgt at skifte denne, men uden held. Problemet er at gevindet der skal sidde fast i kranken (måske hedder det krankboksen, er ikke sikker) er for lille. De cykelhandlere jeg har snakket med siger at det er en gammel model og de kan derfor ikke skaffe en sådan en eller fortælle mig hvilken størrelse det er. Gevindet er kun en lille bitte smule større end i normalt. Jeg her tre spørgsmål som kan hjælpe mig:

1. Er der nogen der kender pedalarme med større gevnid ind imod kranken
?
2. Ville jeg kunne slibe den del af kranken hvor gevindet sidder fast, så en ny pedal med 'normalt' gevind størrelse passer på, eller vil det ødelægge noget?
3. Hvordan angiver jeg disse gevindstørrelser, og andre begreber jeg bruger forkert i denne samenhæng?

PÅ forhånd tak - Rasmus
Jeg har en gammel racercykel, hvor pedalarmen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hans2.hansen på 31 aug 2013 08:19
tag billedet af cyklen og læg den i tråden.der får du sikkert flere svar.
med mindre den er løst.!

Mon ikke han har købt en anden cykel forlængst

Tråden er mere end 5 år gammel

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af hans2.hansen på 31 aug 2013 08:19
tag billedet af cyklen og læg den i tråden.der får du sikkert flere svar.
med mindre den er løst.!
Hej Hans2
Har du nu drukket af skraldespanden eller hvad ??  Det er en mega gammel tråd du

skriver i - tjek datoen før du skriver svar til indlæg, selv om det er meget sjovt når der pludselig dukker noget op  men det kan blive svært at tage billeder, hvis cyklen i
mellemtiden er skrottet
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
I foraet på fagteorien, får man en advarsel. hvis man prøver at svare i en tråd, der ikke har været indlæg på i et ½ år. En fin ting, som ikke hindre man åbner en gammel tråd, men at man lige får en reminder.

Måske det ville være en god ide her også?
mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis