Vandskade på Parketgulv.

Hej.

Jeg bor i en 2 etagers ejendom i stuelejligheden! Min overbo har været så uheldig at han har lækage på et fjernvarmerør.
Vi fandt ud af det dryppede ned i vores lejlighed d. 23 december og det er endnu ikke lykkes at finde frem til lækagen.
Vandet ned langs min havedør og jeg har derfor ingen mulighed for at sætte spande eller andet til at samle vandet, så det løber direkte ned under gulvet.

Gulvet har nu været fugtigt / vådt siden d. 23-12-07 og har taget tydeligt skade, dog er det ikke gået op i samlingerne nogen steder, men det er meget lyst i nogen samlinger og helt mørkebrunt i andre. Kører man en fod over gulvet kan man mærke det bølger.
Taksatoren har været og se på det og han siger gulvet bare skal pudses ned og omlakeres.

Mit spørgsmål er så om bølgerne som er i gulvbrædderne vil forsvinde af en nedslibning og om de brune "pletter" i samlingerne rundt omkring forsvinder?

Mvh. Lasse.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel lidt an på behandlingen af træet, typen af træ, og hvordan det er samlet.... Men umiddelbart så er det meget svært at få de sorte/mørke samlinger væk igen. Jeg har selv valgt at udskifte træet efter min sidste vandskade, det løste problemet rimeligt godt, og samtidigt kom jeg ned under gulvet og kunne besigtige og udbedre skaden her også.
Citat fra Twist

Det kommer vel lidt an på behandlingen af træet, typen af træ, og hvordan det er samlet.... Men umiddelbart så er det meget svært at få de sorte/mørke samlinger væk igen. Jeg har selv valgt at udskifte træet efter min sidste vandskade, det løste problemet rimeligt godt, og samtidigt kom jeg ned under gulvet og kunne besigtige og udbedre skaden her også.


Stod det til mig blev der også lagt nyt gulv, men det er jo en forsikringssag så jeg har vel ikke så meget at skulle have sagt.

Gulvet er et Bøge Parket som er lakeret og samlet med lim.
Det er vel relevant at spørge hvor stort gulvet er ? Umiddelbart giver jeg dig ret i at du skal have et nyt gulv.....

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Jeg tror nu ikke forsikringsselskaberne ser så meget på gulvstørrelse, det er nok mere en "enten eller" sag.

Så længe der er fugt under, så vil det blive ved med at arbejde, så det skal være helt tørt inden afslibning.

De sorte plette kan måske fjernes med oxalsyre, det virker ihvertfald på eg - med mindre det er råd naturligvis.


Her er snakke om 30 kvm fordelt over 2 rum.

Vandskaden her stadig så skaden på gulvet ville jeg jo ikke mene kunne vurderes endnu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis