Isolering af tag uden undertag

Hej

Jeg skal have isoleret min førstesal med skråvægge og små skunkrum. Huset er fra 1946. Der er vingetegltag og ingen undertag. Taget er overstrøget udefra. Der er isoleret med ca 50 mm måtter med pap på beggesider. De er nærmest rullet over hele 1. sals beboelsen, Jeg er især i tvivl om hvordan jeg efterisolerer de skrå vægge. Der er vel ca 10-12 cm mellem eksisterende isolering og taglægterne. Jeg kan derfor godt mase isoleringsbats ned mellem skråvæggen og taget, men kan så ikke ret godt kontrollere evt. afstand mellem tag og isolering. Hvad skal afstanden være? Og hvad med evt dampspærre? Indervæggene er pudsede trævægge.

Hjælp, så er I flinke smile
Hej Jeg skal have isoleret min førstesal med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
denne værdi er det U-værdi vi taler om eller ,Kvadretmeter priseneller kubik meter prisen?

er der et sted på nettet man kan se prisen?

Med venlig hilsen

p /p
Citat fra bahaman

denne værdi er det U-værdi vi taler om eller ,Kvadretmeter priseneller kubik meter prisen?

er der et sted på nettet man kan se prisen?

Med venlig hilsen


Hej.

Den har en R-værdi på 5,7 w/m²k
u-værdien er 0,175 W/m²k

Kan du regne herfra

PE

Hej Pev

Jeg har også fundet og læst om Aluthermo på nettet, men har ligesom Chr H problemer med at finde en forhandler. Kan du ikke sende info om importøren til mig også?

vh.
zico
Citat fra zico

Hej Pev

Jeg har også fundet og læst om Aluthermo på nettet, men har ligesom Chr H problemer med at finde en forhandler. Kan du ikke sende info om importøren til mig også?

vh.
zico


Hej.
Jeg har lagt en besked.

PE

Også meget gerne til mig. Jeg skal ikke bruge så meget af det. Udelukkende til isolering/refleksion bag nogle radiatorer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis