Skjul af rør i køkken

Hej,

Jeg er i gang med at sætte nyt køkken i en gammel Københavner-lejlighed. I køkkenet er der 3 rør - som jeg meget gerne vil skjule - og at male dem er ikke en af alternativerne, da jeg ikke synes det giver et varigt pænt resultat.

Jeg har set (kan dog ikke huske hvor) rør skjult med noget der minder om et aluminiums rør som er bøjet omkring - det ser lidt 'industrielt' ud. Jeg spurgte efter dette i Silvan, men fik svaret at det var bestemt ikke en standard vare - som jeg ellers troede det var. Er der nogle herinde der har set det samme og ved hvor jeg kan anskaffe det - eller kender til steder hvor jeg kan få special-lavet det (evt. en klejn-smed eller lignende der gerne vil lave det - helst i Kbh-området)

Eller - er der nogle herinde der har andre gode erfaringer/ idéer?

På forhånd tak for hjælpen!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavede en kasse i gips i min gamle lejlighed. Det fungerede fint, og man kunne også montere et par hylder på "kassen", så den bare fremstod som en del af væggen.
Hej IVP

Du kan også trække rør i dine gulvpaneler eks. i http://www.kierulff.dk/Gabotherm/gabotherm.html

Mvh.
Flemming

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej IVP

Du kan også trække rør i dine gulvpaneler eks. i http://www.kierulff.dk/Gabotherm/gabotherm.html

Mvh.
Flemming

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra MikeMarbjerg

Kan det være spiro-rør du tænker på? Det er ihvertfald mit bud. Hvordan du så vil bruge det kan jeg ikke lige se, men hvis man skærer det op på langs kan det vel godt puttes uden om nogle mindre rør.

kig evt her http://www.olt.dk/Katalog/spiroror_ventilation/spiroror.htm

det var lige præcis det jeg tænkte på! mange tak for hjælpen! (jeg burde nok have skrevet at det bl.a. er faldstammen jeg vil 'skjule', men spiro-rør ser ud til at have den fornødne diameter til at kunne nå rundt om!)
Annonce
Velbekomme - held og lykke med projektet smile
jeg synes ikke det er optimal løsning med det rør.
for det første er det umuligt at sætte det omkring et eksisterende rør , medmindre du sprætter det fra siden.
Hvis du har i sinde at skifte røret og sætte det på mens du sætter mufferne sammen, bliver der en vanskelig opgave.
Jeg synes gabotherm er meget nemere at arbejde med og der findes forskellige størrelser.
Men et er dit køkken og du må bestemme.
Go fornøjelse

p /p
Citat fra bahaman

jeg synes ikke det er optimal løsning med det rør.
for det første er det umuligt at sætte det omkring et eksisterende rør , medmindre du sprætter det fra siden.
Hvis du har i sinde at skifte røret og sætte det på mens du sætter mufferne sammen, bliver der en vanskelig opgave.
Jeg synes gabotherm er meget nemere at arbejde med og der findes forskellige størrelser.
Men et er dit køkken og du må bestemme.
Go fornøjelse

Hej, tak for input - har lige læst lidt om Gabotherm (vidste ikke hvad det var) - men det ser ud til at det er til rørføring i paneler (meget smart) - det jeg mente - var nok ikke helt klar nok i beskrivelsen - var 3 rør af ca. 10-13 cm diameter der alle går fra gulv til loft... den ene er en faldstamme. Så det går nok ikke at forsøge at stoppe dem ind i panelerne wink
hej jeg er selv igang med køkken og er nu igang med at gå og lave de sidste småting..

deriblandt afdækning af to rør af str. 2mm og 6mm..

det jeg har tænkt mig at gøre er at save to stykker hvid lamineret træ (samme type som siderne og hylder på mine skabe), disse vil jeg så sætte i en 90deg vinkel og rundt om rørene..

set oppefra:
unavngivet.jpg
Hej,

Du skal være opmærksom på at mange andels og ejerforeninger kræver nem adgang til rørene i tilfælde af skader m.m. Hvis du pakker dem for godt ind kan du komme i problemer i forbindelse med videresalg. Så tjek lige dine vedtægter før du pakker dem for godt ind.
Da jeg lavede køkken pakkede jeg mine rør ind i en kasse som Husted86 skriver, men satte magneter på indersiden, således at fronten nemt kan tages ned.

Mvh
/Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også