Isolere gulv med flamingogranulat

Hej
Jeg har lige fået en masse nyt og gratis flamingogranulat som jo egentlig er beregnet til hulmur. Men ser i noget i vejen for at isolere mine nye gulve med det ???
Jeg påtænker at grave ud, ligge 300 mm. granulat og derefter 50 mm. rockwool og så naturligvis beton med net og gulvvarme.

Lad mig høre nogle inputs :-)

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil Jørgensen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil nok ikke være så smart, eftersom granulaten falder sammen i løbet af nogle år !
Citat fra emilen

Hej
Jeg har lige fået en masse nyt og gratis flamingogranulat som jo egentlig er beregnet til hulmur. Men ser i noget i vejen for at isolere mine nye gulve med det ???
Jeg påtænker at grave ud, ligge 300 mm. granulat og derefter 50 mm. rockwool og så naturligvis beton med net og gulvvarme.

Lad mig høre nogle inputs :-)


Hej.

Tro for gud skyld på håndværkeren smile) Granulaten vil synke, har ikke den bæreevne som den skal have.

Granulat har også en noget dårligere isoleringsevne, en batts har.

Stod det til mig, så bled det ikke brugt, på et eller andet tidspunkt fortryder du, at det ligger i muren. En ting de fleste ikke tænker over, det er hvis man skal lave en udvendig skorsten og skorstensrør skal gennem mur med flamingogranulat, hvad er der stor sansynlighed for når der bliver tændt op i ovnen

PE

Jeg har allerede med de to første indlæg dannet mig et klart billede af at det nok ikke var den bedste idé jeg fik der, men spørges skulle der :-) Tak for hjælpen og jeg undlader med garanti at smide granulat i mit gulv. Ok så har jeg 1700 liter granulat til at lave lidt kunstigt snevejr med hvis vejrguderne ikke snart mener at det skal være vinter :-)

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil Jørgensen
Du skal nok også undgå at lave kunstigt snevejr med det... Det er næsten umuligt at få op med en støvsuger igen wink

Hvis du ikke kan finde på andet, så kan du enten sælge det, lave sækkestole ud af det, eller evt. hulmursisolere med det. Du skal dog regne med at skulle fylde på igen senere, så personligt vil jeg kun bruge det sparsomt. Eks. har jeg brugt mit i min garage (hvor jeg er lidt ligeglad med at det måske synker sammen), samt i nogle gamle "indbygningsurtepotter" i min vindueskarm. JEg overvejede at bruge det som lidt "ekstra" i min etage adskilelse, men da flamingo udvikler nogle grimme dampe under brand, så syntes jeg ikke helt om det ide, også selvom jeg har brandsikret.
Havde en nabo som skulle montere udkast fra en tørretumbler. De fik en vvs mand til at bore et hul i muren. Da han trak boret tilbage løb al isoleringen ud i haven. Der var sne næsten hele sommeren.

Men jeg vil da gerne købe et par sække til nogen sækkestole. Så pm hvis det har interesse.

mvh

Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis